باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

استاندارد، بهانه گرانی خودرو در سال 97!/ مردم منتظر خرید خودرو کمتر از 30 میلیون تومان نباشند

سازمان استاندارد، خودروسازان را ملزم به رعایت برخی استانداردهای جدید کرده است که کارشناسان معتقدند با تحقق این امر، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،" مردم باید بدانند که با اعمال استانداردهای جدید دیگر خبری از خودروی ارزان قیمت 20 تا 25 میلیون تومانی در بازار نخواهد بود و طبیعتا قیمت خودروها گران تر از این خواهد شد" این سخنان مدیرکل صنایع خودرو و نیروی محرکه است که اعتقاد دارد با رعایت استانداردهای جدید سازمان ملی استاندارد از سوی خودروسازان و ارتقای کیفیت خودروها، گران شدن آنها حتمی است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته همواره همگام با توسعه خودروها، شرایط فروش مناسب و مقرون به صرفه برای مشتریان را فراهم می کنند و اساسا رعایت استانداردهای خودرو الزامی است اما گویا در ایران استانداردسازی جزو آپشن های خودرو به شمار می رود و بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

علاوه بر مطالب فوق دبیر انجمن خودرو سازان معتقد است برای رعایت استانداردهای جدید خودرویی،خودروسازان تا تابستان سال 98 فرصت دارند اما از طرفی سازمان استاندارد تاکید دارد که آخرین مهلت استانداردسازی همان دی ماه سال آینده خواهد بود.

کارشناسان معتقدند با الزام رعایت استانداردهای خودرویی احتمالا قیمت خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت و بسیاری از خودروهای موجود در بازار قادر به پاس کردن استانداردها نخواهند بود و در نتیجه از بازار حذف می شوند که این امر موجب می شود تا مردم برای خرید خودرو بیشتر دچار مشکل شوند.

 رعایت استانداردهای جدید؛ خرداد 98 یا دی ماه 97؟

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به الزام رعایت 85 استاندارد جدید از دی ماه سال 97 گفت: در شرایطی تکنولوژی جدیدی روی خودرو نصب می شود که زیرساختی برای اعمال آن لحاظ نشده است ، حال گران شدن یک چنین خودرویی چه کمکی به افزایش ایمنی رانندگی در کشور می کند؟

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته میان شورای عالی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده که هر زمان زیرساخت ها آماده شوند، اعمال این استانداردها روی خودرو عملیاتی شود.

وی افزود:برنامه‌ريزی برای اجرای اين استانداردها در خودروهای مختلف زمانبر است؛ با وجود اين شرايط برای اجرای اين استانداردها در برخی خودروهای توليد مشترك يا محصولات جديد خودروسازان داخلی فراهم است.

نعمت بخش تأكيد كرد : تجربه نشان داده وقتی سازمان استاندارد برای خودرو استانداردهای اجباری را تعيين و مدت زمانی را برای اجرای آن اعلام می كند، به‌دليل فراهم كردن شرايط اجرای اين استانداردها و حجم قطعات موجودی شركت‌های خودروسازی مجددا فرصتی برای اجرای آن تعيين می شود كه با اين روند پيش‌بينی می كنم استانداردهای اجباری 83گانه توليد خودروهای داخلی از خرداد‌ماه98 به‌طور كامل اجرايی شود.

نعمت بخش در پایان بیان کرد: خودروهای قدیمی همچون پراید که نمی توانند به استانداردها و تکنولوژی روز مجهز شوند باید به سرعت از چرخه تولید خارج شوند.

 هیچ مهلتی به خودروسازان داده نخواهد شد

 نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سوال خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی مبنی بر اینکه برخی مسئولان خودروسازی عنوان کرده اند که برای رعایت استانداردهای 83 گانه خودروهای داخلی تا خرداد98 فرصت وجود دارد، گفت: این موضوع در زمان وزیر سابق صنعت در شورای سیاست گذاری استاندارد خودروها مطرح شد که آخرین مهلت برای تطبیق با استانداردهای جدید اول دی ماه 97 مقرر شد و هیچ گونه فرصت دیگری به خودروسازان داده نخواهد شد.

 رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال دیگر در خصوص جمع شدن خودروهای زیر 35 میلیون تومان به دلیل کیفیت پایین گفت: ما به عنوان سازمان استاندارد وارد بحث قیمت نمی‌شویم، برای ما سلامت و جان مردم و استاندارد بودن خودروها مهم است و خودروهایی که خطر ساز باشند تائیدیه استاندارد نمی گیرند، اما موضوع قیمت مربوط به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت است.

 خودرو احتمالا گران می شود

 در همین خصوص وحید مرندی مقدم معاون نظارت سازمان استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر برای خودروهای داخلی و خارجی 55 استاندارد ملی لحاظ شده است، گفت: در سال 82 تعداد 11 استاندارد برای خودرو تدوین شد که اکنون این تعداد به 55 استاندارد ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: استانداردهای جدید همگی با استانداردهای روز اروپا هماهنگ است و به صورت ملی هم تدوین شده است و از اول دی ماه سال 97 تمام خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی ملزم به رعایت 85 استاندارد جدید هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خودروهای داخلی با تجهیز شدن به استانداردهای جدید احتمالا گران خواهند شد افزود: سیستم اضطراری پیشرفته خودرو و هشدار انحراف دو تکنولوژی مهم روز خودرو به حساب می آیند که تجهیز خودروها به این استانداردهای نوین،به گرانی بیشتر خودرو منجر می شود.

 خودروهای زیر 30 میلیون از بازار جمع می شوند

 فرید زاوه کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص افزایش احتمالی قیمت خودروهای داخلی در سال آینده گفت: رعایت استانداردهای جدید از الزامات صنعت خودرو کشور است و این اولین بار نیست که چنین تصمیمی اتخاذ شده است و سابق بر این نیز توقف تولید پیکان به همین دلیل صورت گرفت.

وی افزود: با لزوم رعایت استانداردهای جدید به طور طبیعی برخی از خودروها از بازار حذف خواهند شد و شرکت های خودروساز باید خلاء آنها را پر کنند و طبیعتا نزدیک ترین خودرو به لحاظ قیمتی جای آن ها را خواهد گرفت.

زاوه با بیان اینکه با لزوم رعایت استاندارد، پراید و خانواده پژو مانند 405 از بازار جمع خواهد شد گفت: بسیاری از خودروهایی که قشر متوسط جامعه توان خرید آن را دارند از بازار حذف خواهد شد البته برخی از خودرو ها مانند تندر90 و رانا می توانند این استانداردها را پاس کنند.

این کارشناس خودرو در پایان بیان کرد: رعایت استانداردهای جدید موجب حذف خودروهای زیر 30 میلیون می شود و حدود 65 تا 70 درصد بازار خودرو خالی خواهد شد که این امر بازار این محصول را به چالش خواهد کشید.

 گزارش: هادی سیانکی

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۹ دی ۱۳۹۷
خیلی گرونه حق مردم این نیست
Iran (Islamic Republic of)
لیث
۰۹:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۷
بابا سایپا چه ماشینیه ملت رو بدبخت کرده ولا اگه خودم میساختم بهتر از این درمیارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
با سلام ... دلیل منطقی چرایی نخریدن خودرو در شرایط فعلی ......... شاید مردم به تصوراینکه خودرو ساز ها نمی توانند به تعهدات خود برای تامین خودرو عمل کنند احتمال افزایش قیمت را پیش بینی کنند ولی با یه حساب سر انگشتی می شه پیش بینی کرد آینده قیمت خودرو چه خواهد شد ........ خیلی ساده هست اکثرافرادی که امکان خریدن خودرو براشون مهیا بود نمایندگان فروش خودرو بودند هر نمایندگی به طمع افزایش قیمتها خودرو خریده و مردم عادی که خودرو داشتند نیازی به خرید نداشتن و اونهایی که نیاز داشتن هم یه جورایی ثبت نام انجام دادند ولی تعدادشون خیلی کم بود الان دنمایندگی ها نمی گذارند قیمتها پایین بیاد چون خواهان فروش خودرو با قیمت بالاتر هستند ضمن اینکه ایقدر قیمت بالارفته که بازار بیش از این دیگه کشش نداره در حال حاضر مردم عادی به طمع افزایش قیمتها در آینده که بر اثر تبلیغات نمایندگی ها در حال انجام است هرجا پیش فروش بشه می رن ثبت نام می کنن و تمایل دارن خودروی مورد نیازشون رو با قیمت فروشنده ها ی محصولات خودرو تامین کنند و نه از بازار آزاد پس چه دلیلی داره قیمتها در چند روز آینده ریزش نداشته باشه .... مطمئن باشید مردم تا یکماهه دیگه صبر می کنند هر نمایندگی تا جایی صبر خواهد کرد تا کاهش قیمتها با شیب ملایم پایین بیاید ولی اشتباه می کنند خریدار پیدا نخواهند کرد و همه فروشنده خواهند شد تو این یکی دو روزه شیب ملایم کاهش قیمتها رو به پایین ددر حال سقوط در سراشیبی است دوست دارم امروز 6 آبان ماه 97 برسید سایت دیوار رو ببینید اکثر نمایندگی ها شروع کردن به فروختن یه نمایندگی رو دیدم انواع مختلف خودرو را برای فروش گذاشته ولی در آگهی های مختلف برید چک کنید تا به یقین برسید هر کس این روزها بتونه خودروهای اضافه خودر را بفروشه برده .... یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
پراید23 ملیونی رادرنمایندگی هاکی40 ملیون میفروشه؟چراتاعیدبه قیمت نمایندگی نمیفروشین تابازاراشباع بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
نخریدنخریییییییییییدنخرییییییییییید آقا نخرییید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دیگه تموم کنید .اینقدر جیب ملت رو خالی نکنید با این ماشین های بی کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
اس
۲۱:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
اگه الان با این اوضاع و احوال نخرید دلالان ماشین رو دستشون میمونه و تا دوماه دیگه همون قیمت قدیمی میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
شما نخرین پرایدو100 ملیون صادر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ای بابا کی میاد چهارصد و پنجی که ۱۰۰ ساله درست میشه بخرن ۶۰ میلیون ماشینی که هنوز شیشه عقبش با دست بالا پایین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اره تو رو خدا نخرید تا ارزون بشه نخرید ‌.نخرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
خودرو نخرید
قیمت...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
باید قیمت ها به سال 96 برگرده خیلی گرون شده ما نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
چرا قیمت بنزین بالاس ۱/۵لیتر آب شده ۲۰۰۰تومان و ۲لیتر بنزین ۲۰۰۰ تومن آب گرانتره ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
چرا باید اینقدر خودرو گرون شده باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
من که خودرو نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۵:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
میگن خودرو زیر 30ملیون از کشور حذف میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
در کشور ما اضافه شدن نوار بغل خودرو تغییر سپر خودرو ارتقای کیفیت محسوب می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خودرونخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۷
خودرونخرید
Iran (Islamic Republic of)
vivanta
۱۹:۴۸ ۰۵ تير ۱۳۹۷
ای خدا چرا همچین شد؟؟؟ یه بار اومدیم تصمیم بگیریم ماشین بگیریم که یهو گرون شد نزدیگ 5ملیون رفته روشون دقیقا به اندازه پس انداز من. دوستان کسی یه پراید مدل 82سراغ نداره حدود همون 5 تومن؟
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۳:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه مبارزه با اینها نخریدن است. دوستان نخرید نخرید نخرید تا ارزان شود.
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۸:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام عامل اصلی گرونی خودرو تنها خود خودرو ساز هست به طور کلی الان خودرو ساز شده دلال یه نگاهی به سایت ایران خودرو بیندازید خودرو 206 دیگه ٹبت سوارشش تا بهمن97 تکمیل شده و در این حال قیمت همین ماشین در بازار به 51میلیون تومان رسیده یک جای ماجرا و نمایندگیهای همین شرکت هم عامل بعدی یعنی با ثبت بیش از حد نیاز خودرو ثبت نام میکنن و هر قیمتی که بخوان به مشتری میدن در آخر می رسیم تازه به دلال های کوچه و بازار حرف آخر هم اینکه دولت محترم برای منافع خودش داره از این جور ماجرا ها استفاده میکنه و مردم هستم که بازنده این بازی هستن .....نه به خودرو گران نه به خودرو بی کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
گرانی خود ور یعنی افزایش تقاضا یعنی مشتری هست که گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چقدر خودرو گرون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
یعنی چی ما نمیتونیم خودرو کمتر 30 میلیون بخریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بهترین راه نخریدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
هیچ کس خودرو صفر نخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
هیچ کس خودرو صفر نخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
نباید خودرو گران بخریم.این کار خودروسازان بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
در آستانه سال و سال حمایت از کالای ایرانی قیمت خودروهای بی کیفیت ملی سرسام آور گران میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
نخرین
Iran (Islamic Republic of)
sasan
۱۳:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر گراني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
کی میتونه ماشین خارجی 300 میلیونی سوارشو تازه ارزونش. همین خودرو های خودمون ازهر نظر به صرفه تراست. ما باید خودرو ساز داخل را تشویق کنیم به تولید بیشتر. بیایید پشتیبان صنعت خودرو خودمون باشیم. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
فعلا نباید خودرو بخریم تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا ما باید خودروهای بالای 30 میلیون تومانی خریداری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
ما از پارسال میخایم ماشین بخریم اخه حالا چه کار کنیم البته صفر نمیخایم بخریم ولی دست دوم هم گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
فقط راهش اینه که خودرو صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
بهتره نخریم تا خودرو ارزون شه ... راه علاج فقطططططططططط نخریدن هست. به امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۶
خداکنه خودرو ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۶
چرا همه چیر داره هر روز گران میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۶
کاهش قیمت لطفا . به خدا با این همه گرونی چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۶
اقا خدا وکیلی یه مدت نخرین تا ارزون شه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
کلا قیمیت خودرو رفته بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
چطور میشه خودرو خرید وقتی پایین ترین قیمت 30 میلیون تومان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
من که پول ندارم حتی یه موتور بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۳:۵۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مسئولان نباید اجازه بدن این قیمت های فضایی رو واسه این ماشین ها بزارن چرا هیچکس به فکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
من منتظرم قیمیت خودرو پایین بیاد برم خودرو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
استاندار سازی جهانی یعنی کالای باکیفیت و ارزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
عزیزم. قدرت دست شماها نیست. قدرت بزرگ دست خودو سازانه
Germany
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
خدایا مارو از شر خودمون حفظ کن نه. کسی دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
خودرو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
تنها راهي كه مردم در كوتاه مدت دارن اىن هست كه ماشىن نو از كارخانه نخرن هموم كاري كه دو سال پيش كردن
-
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
مگه دیوونه ام 30 تومن بدم خودروی بی کیفیت بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
والا من دیگه پشیمون شدم خودرو خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
والا من دیگه پشیمون شدم خودرو خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
والا من دیگه پشیمون شدم خودرو خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
دوستان خودرو یه مدت نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
نخرین تنبیه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
نون نداریم بخوریم منتظر یارانه هستم شما میگید ماشین نخرید بابا حالتون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
چی بگم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
قیمیت خودرو خیلی بالاست حتی پیکان هم گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
این خودروسازی خون مردم رو تو شیشه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا خودرو نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
دیگه نره ماشین نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا پول ندارم خودرو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا پول ندارم خودرو بخرم
Germany
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا ماشین ندارم خیلی هم راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
هر کی هم ماشین بخره مطمین باش ماشین داخلی نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
قیمت همه خودروهای ایرانی باید میلیون باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خودرو صفرنخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من تصمیم داشتم خودرو بخرم ولی حالا دیگه منصرف شدم از خریدن خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من تصمیم داشتم خودرو بخرم ولی حالا دیگه منصرف شدم از خریدن خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من تصمیم داشتم خودرو بخرم ولی حالا دیگه منصرف شدم از خریدن خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
دوباره کمپین راه بندازین ببین بعد گرون میشه نباید گذاشت این دو خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
حاج مرتضی
۱۶:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
لطفا مردم خودرو را خریداری نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
توراخدانخرید.کافیه یکسال نخرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
توراخدانخرید.کافیه یکسال نخرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من خودم یه پیکان نو دارم با اون پیکان هرجا دلم خواست میرم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
به یاری خداوند که این صنعت که هدفش بازارهای جهانی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
به یاری خداوند که این صنعت که هدفش بازارهای جهانی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
به یاری خداوند که این صنعت که هدفش بازارهای جهانی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا خودرو نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من اصلا خودرو نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
نامرده هرکسی از اینا ماشین بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
کاشکی کمپین «نخریدن خودرو» دوباره راه بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
#خودرو صفر نمیخریم#
Iran (Islamic Republic of)
ناشانس
۱۳:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
کیفیت ماشین ایرانی صفر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
فقط نباید خودرو خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
درست شدن فقط و فقط با نخریدن خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
من که پول ندارم حتی یه موتور بخرم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خواهش میکنم دوستان خودرو نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
آقا اصلا جای نگرانی نیست خودروسازها میان همون پراید و پژو رو مثل تیبا و سمند ، قیمتش هم میبرن بالای 40 تومن تا دیگه زیر سی تومن نباشن
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۱۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خودروی استاندارد تولید کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
مردم بياييم فقط دو،سه ماه خودروي داخلي نو نخريم ببينيد چطور اينا مجبور ميشن قيمتها رو بيارن پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خودروسازها به هر بهانه اي قيمت خودرو رو هرروز گرون ميكنن ولي با اين گرون كردنهاي خودرو ديگي كسي نميتونه خودرو بخره و كارخونه هاي خودرو سازي ورشكست ميشن و بايد جمع كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
ازماست که برماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
نتشنتس
۱۲:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
خداوندحق مردم راازمسئولین خدانشناس بگیره بحق محمد وآل محمد(ص)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
یک کاری کنید دیگه مردم رو دارن ذبح میکنن این خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وقتی خودمون زیربارظلم می ریم ظالم هم پیدا میشه!!!!! عزیزان خودرو نخرید حداقل یکسال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
بجای اینکه این همه خودرو تولید کنید مسکن تولید کنید کمک به رفع مشکلات ترافیکی
۱۲
آخرین اخبار