بیش از 8 هزار دانش آموز نیازمند کهگیلویه و بویراحمد منتظر «مهر»

در حالی که سال 1396 در آستانه مهرماه قرار گرفته بیش از 2 هزار دانشجو و هشت هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار مهربانی مردم هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حالی که چند روزی بیشتر تا شروع سال تحصیلی جدید باقی نمانده و تکاپوی خانواده‌ها برای آمادگی دانش آموزان و دانشجویان به اوج خود رسیده است مشارکت در جشن نیکوکاری و خرید کالای ایرانی نیازمند توجه جدی است.

بسیج تمام ظرفیت‌های فرهنگی برای استقبال از نوشت افزار ساخت تولیدکنندگان داخل کشور داخل کشور و مشارکت مردم برای تأمین پوشاک، نوشت افزار و کیف و کفش مدارس نیازمند همت مضاعفی است.

کارشناسان استقبال از نوشت ایرانی با نمادهای ملی را راهکاری برای توسعه فرهنگی و ملی می‌دانند.

کارشناسان ترویج خرید کالای ایرانی و کمک به دانش آموزان از سوی ورزشکاران، هنرمندان و رسانه‌های ارتباط جمعی برای رونق تولید و اشتغال ملی و شادی تمام دانش آموزان را ضروری می‌دانند.

 تقسیم شادی با شرکت در جشن عاطفه‌ها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویر احمد گفت: 10 هزار و 300 دانش آموز و دانشجوی نیازمند چشم انتظار کمک خیران هستند.

فرید محبی افزود: جشن عاطفه‌ها در 2 مرحله برای تأمین وسایل مورد نیاز دانش آموزان نیازمند در این استان برگزار می‌شود.

وی گفت: مرحله نخست این آیین شهریور امسال در پایگاه‌های مرکزی کمیته امداد و مصلاهای کهگیلویه و بویراحمد و مرحله دوم نیز مهرماه در تمامی مدارس و مساجد استان برگزار می‌شود.

هشت هزار و 300 دانش آموز و 2 هزار دانشجوی کهگیلویه و بویراحمدی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.

فریدمحبی افزود: 606 پایگاه ثابت و سیار شامل مساجد، و مدارس کار جمع آوری کمک‌های نقدی و جنسی مردم در کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.

محبی بیان کرد: کمک‌های مردم در وهله اول به‌صورت نقدی باشد تا مسئولان پس از نیازسنجی آن را تبدیل به خدمت کنند ولی در صورت تمایل برای کمک به‌صورت غیرنقدی پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار در اولویت باشد.

محبی تصریح کرد: مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته مبلغ 10 میلیارد و 120 میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان نیازمند کمک کردند که از این مبلغ، 700 میلیون ریال آن به‌صورت نقدی و مابقی به‌صورت کالا جمع آوری و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان می‌توانند با سامانه پیامکی # 5 * 074* 8877* با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند، عنوان کرد: شماره حساب 0102229056009 نزد بانک صادرات شعبه جمهوری نیز آماده جمع آوری کمک‌های مردمی است.

کمک به مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی مدارسی برای کمک‌های ویژه در جهت حمایت‌های مالی و برنامه‌های ویژه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های در حال اجرا برای کاهش دغدغه‌های والدین در مناطق حاشیه شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته است.

هادی زارع پور افزود: با هدف کمک به مدارس مناطق کمتر توسعه یافته بودجه بین مدارسی که هیچ شهریه‌ای از والدین دریافت نمی‌کنند توزیع می‌شود.

وی گفت: برپایی دوره‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و والدین نیز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی شده است.

زارع پور با اشاره به اهمیت خرید نوشت افزار ایرانی افزود: استقبال از نوشت افزارهای با نمادهای ایرانی گام نخست برای حمایت از فرهنگ و اقتصاد ملی است.

وی اظهار کرد:10 نمونه دفترچه با نمادهای فرهنگی با کیفیت مناسب در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1394 طراحی و عرضه شد اما استقبال مردم ضعیف بود.

وی از برنامه‌های ریزی برای فروش فوق‌العاده نوشت افزار ایرانی با 15 درصد تخفیف با مشارکت سپاه فتح استان و چند دستگاه اجرایی دیگر تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

زارع پور گفت: نظارت بر شیوه طراحی، عرضه پوشاک و ساماندهی سرویس مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای به حداقل رساندن نگرانی خانواده‌ها در ابتدای سال تحصیلی جاری است.

وی بیان کرد: نام نویسی دانش آموزان در مدارس این استان تقریباً انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت خرید کالای ایرانی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: ترویج استقبال از خرید کالاهای ایرانی نیازمند همت مضاعف مردم و مسئولان فرهنگی است.

غلامرضا تاجگردون افزود: با توجه به اهمیت مقوله اشتغال به‌عنوان مهم‌ترین نیاز امروز جامعه ایرانی تصریح کرد: تولیدکنندگان با افزایش کیفیت کالای خود زمینه استقبال از کالای ایرانی را فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به توصیه‌های دین اسلام به دستگیری از نیازمندان از افراد توانمند خواست در جشن نیکوکاری مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت حدود 140 هزار نفر دانش‌آموز دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.