يک بند برق آبى کوچک در ولسوالى شهدا به بهره‌بردارى سپرده شد

مقامات محلى در بدخشان مى‌گويند که با ساخت يک بند برق آبی کوچک در مرکز ولسوالی شهداى اين ولايت، که به بهره‌برداری سپرده شد، حدود يک‌هزار خانواده از نور برق مستفيد شدند.

يک بند برق آبى کوچک در ولسوالى شهدا به بهره بردارى سپرده شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اين بند برق آبی کوچک به ظرفيت يکصدکيلووات، که از بودجه کشور آلمان توسط بنياد آغاخان در مرکز ولسوالی شهدای ولايت بدخشان اعمار شده است، در حضور مقامات محلى اين ولايت رسما گشايش يافت.

 شمس علی شمس مسوول بنياد انکشافی آغاخان در بدخشان گفت که اين بند برق آبی کوچک، به هزينه چهار صدهزار دالر امريکايی، از سوى  آلمان در طی يک سال تکميل گرديده، يک هزار فاميل و ٢٠قريه که جمعيت هشت هزار نفرى را در بر می گيرد، از نور برق  مستفيده شده اند.

عبدالجبار باشنده ولسوالی شهدا گفت که اين بند برق آبی کوچک، باعث تغييرات زيادی در زندگی روزمرۀ مردم گرديده و حتی کسبه کاران مانند نجارها، فلزکاران و خياطان از اين برق در کسب و کار روزمرۀ شان استفاده می کنند.

او افزود که مردم عادی هم در خانه‌های خود با استفاده از اين برق؛ کمپيوتر، تلويزيون، اوتو، آبگرمی و ساير وسايل برقی را استفاده مى‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار