افزایش دو برابری برداشت زعفران در افغانستان

مسؤولان وزارت زراعت می‌گویند، حاصلات زعفران در کشور در ۲۰ سالی که سرمایه‌گذاری شده بود، تا سال ۱۳۹۴ خورشیدی به ۳ تُن می‌رسید، اما در سال ۱۳۹۵ خورشیدی آنان موفق شدند که تولید زعفران را به ۶٫۵ تُن افزایش دهند.

افزایش دو برابری برداشت زعفران در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسؤولان وزارت زراعت می‌گویند، حاصلات زعفران در کشور در ۲۰ سالی که سرمایه‌گذاری شده بود، تا سال ۱۳۹۴ خورشیدی به ۳ تُن می‌رسید، اما در سال ۱۳۹۵ خورشیدی آنان موفق شدند که تولید زعفران را به ۶٫۵ تُن افزایش دهند.

اسدالله ضمیر، وزیر زراعت آبیاری و مالداری امروز (پنج‌شنبه) در برنامۀ گشایش نمایشگاه محصولات داخلی و تشویق بازرگانان در کابل می‌گوید، ۳۱ درصد تمام تولیدات داخلی افغانستان را محصولات زراعتی تشکیل می‌دهد. او می‌گوید، در میان تمام محصولات داخلی افغانستان، تولید زعفران در حال صعود است.

به گفتۀ او، انتظار می‌رود تولید زعفران امسال به ۸ تُن افزایش یابد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی که در این نشست حضور داشت می‌گوید، بازرگانان و دهقانان کشور در چند سال گذشته در بخش پروسس و بسته‌بندی میوه‌های خشک و تازه و همچنان زعفران رشد خوب داشته و محصولات افغانستان توانسته است که به بازارهای بزرگ جهانی راه یابد.

به گفتۀ رییس اجرایی، حکومت وحدت ملی در بخش زراعت و صنایع از بازرگانان حمایت می‌کند.

در نمایشگاه تولیدات زراعتی که برای یک روز در کابل برگزار شده، تولیدات ده‌ها شرکت لبنیات، میوه‌های خشک و تازه، آب میوه، زعفران، روغن و داروهای گیاهی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.