مقام روس: آمریکا پایگاه‌های نظامی خود در کره جنوبی و ژاپن را برچیند

معاون اول کمیته بین الملل دومای روسیه اعلام کرد برای حل مناقشه شبه جزیره کره ابتدا لازم است آمریکا پایگاه‌های خود را از کره جنوبی و ژاپن برچیند.

مقام روس: آمریکا پایگاه‌های نظامی خود در کره جنوبی و ژاپن را برچیندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری نوویکوف -- معاون اول کمیته بین الملل دومای روسیه – اعلام کرد برای حل مناقشه شبه جزیره کره ابتدا لازم است آمریکا پایگاه‌های خود را از کره جنوبی و ژاپن برچیند.

وی افزود: با توجه به تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، آمریکا با چنین اقدامی ‌می‌تواند به کاهش تنش‌ها در این مناقشه منجر شود.

نوویکوف تصریح کرد: من همیشه عقیده دارم شرط حل مناقشه شبه جزیره کره برچیدن پایگاه های آمریکا در خاک کره جنوبی و احتمالا ژاپن خواهد بود. چنین اقدامی می‌تواند موجب کاهش جدی تنش‌ها در منطقه آسیا-اقیانوس آرام باشد. در آن زمان است که کره شمالی و چین درک خواهند کرد که تهدید نظامی از سوی آمریکا کاهش یافته است.

 کره شمالی صبح امروز آزمایش موشکی دیگری از بخش سونان Sunan در شمال غرب پیونگ یانگ انجام داد. این موشک با عبور از فراز ژاپن و طی مسافت 3700 کیلومتری و رسیدن به ارتفاع 770 کیلومتر در دریا فرود آمد.

انتهای پیام/

درخواست برای برچیند پایگاه نظامی آمریکا در کره جنوبی و ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار