انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و حمله مسلحانه در جنوب عراق / 3 ایرانی در میان جان‌باختگان

منابع عراقی اعلام کردند در دو حمله نزدیک شهر ناصریه در جنوب عراق دستکم هفت نفر جان باختند که سه نفر از آنها ایرانی بودند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری عراق گزارش داد: بنابر اعلام  وزارت کشور عراق در پی حمله مسلحانه و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده مقابل رستورانی در نزدیکی منطقه ناصریه در جنوب عراق 7 نفر از جمله 3 ایرانی جان باختند.

 
همچنین دهها شهروند از جمله زنان و کودکان در حمله مسلحانه به رستوران بین راهی الفدک در منطقه البطحاء نزدیک استان ذی قار عراق کشته و زخمی شدند.
 
مقامات عراقی اعلام کردند شمار کشته های دو حمله تروریستی روز پنجشنبه نزدیک شهر ناصریه در جنوب عراق به 37 نفر افزایش یافته است. بیش از 80 نفر نیز در این حملات زخمی شده اند.
 
منابع آگاه اعلام کردند: به دنبال این حادثه که ظهر امروز رخ داد، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از ایست بازرسی های استان ذی قار منفجر شد.  وزارت کشور عراق این خبر را تائید کرده اما شمار قربانیان را اعلام نکرده است. 
 
نیروهای امنیتی در دو استان بصره و ذی قار وضعیت قرمز اعلام و تدابیر امنیتی را تشدید کردند.
 
خبرگزاری فرانسه از ناصریه گزارش داد، جاسم الخالدی، مدیر کل بهداشت استان ذی‌قار گفت در این حمله چهار عراقی و سه ایرانی کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.او افزود حمله نخست نزدیک یک رستوران روی داد.
 
یک سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: حمله دوم نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بود که کمی بعد در  یک ایست بازرسی نزدیک شهر ناصریه روی داد.
 
این در حالیست که رویترز از افزایش شمار شهدای انفجار و حمله تروریستی عراق به 50 نفر خبر داده است.
 
انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و حمله مسلحانه در جنوب عراق / 3 ایرانی در میان جان‌باختگان
 
انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و حمله مسلحانه در جنوب عراق / 3 ایرانی در میان جان‌باختگان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار