رئیس شبکه بهداشت و درمان بخش زرقان شیراز خبر داد؛

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی

در قالب طرح تحول سلامت، خدمات رایگان دندانپزشکی در بخش زرقان شیراز ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر امینه رئیس شبکه بهداشت و درمان بخش زرقان شیراز گفت: در قالب طرح تحول سلامت و برای ارائه خدمات دندان پزشکی رایگان به مردم ساکن در روستا‌های محروم بخش زرقان یک دستگاه اتوبوس سیار دندان پزشکی در این بخش مستقر شده است.

وی افزود: از مجموع سه دستگاه اتوبوس سیاردندان پزشکی سهمیه استان فارس یک دستگاه آن از چهاردهم شهریور در این بخش مستقر شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مناطق روستایی معاینه کامل دهان و دندان شده اند که عمل‌های ترمیم و پرکردن، جرم گیری و کشیدن دندان نیز برای تعدادی از آن‌ها انجام شده است.

امینه ادامه داد: این واحد سیار دندان پزشکی با دو یونیت دندان پزشکی و تجهیزات لازم تاکنون به مدت سه روز در روستای شول، یک روز در روستای خیرآباد و یک روز هم در روستای کوهک مستقر شده است.

وی اظهار داشت:همچنین در روز‌های آتی این اتوبوس به روستا‌های چاه سرخ، حسین آباد و مهریان عزیمت خواهد کرد و مردم این مناطق را تحت معاینه و درمان قرار خواهد داد.

امینه بیان کرد: در هر اتوبوس سیار علاوه بر راننده یک نفر دندان پزشک و یک نفر دستیار دندان پزشک حضور دارد که پشتیبانی لازم نیز توسط این شبکه انجام شده و همه خدمات ارائه شده رایگان خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بخش زرقان تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخشداری زرقان در حال اجراست و تا دو هفته آینده ادامه دارد و در صورت نیاز بیش از این مدت به خدمات رسانی خواهد پرداخت.

شهر زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

خدمات رایگان پزشکی به روستاهای محروم بخش زرقان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار