آیت‌الله صافی گلپایگانی:

علی(ع) معجزه خدا به پیامبر اکرم(ص) است

آیت‌الله صافی گلپایگانی، علی(ع)را معجزه‌ خدا به رسول گرامی(ص) خواند،معجزه‌ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت‌آورتر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره سیره امام علی(ع) تاکید کرد:علی (ع)را باید معجزه‌ای خواند که خدا به رسول گرامی(ص) عطا فرمود؛ معجزه‌ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت‌آورتر است.


متن کامل پیام آیت الله صافی گلپایگانی به شرح زیر است:


اگر انسان همه زبان‌های گویای جهان را در دهان داشته باشد و با هر کدام از آن‌ها بخواهد جاودانه مدح بگوید از مدح حرف اول آن شخصیت عظیم که مالک کل عظمت‌های انسان مافوق و برتر و خلیفة الله بر حق است ناتوان خواهد بود. چطور می‌توان درباره آن یگانه دوران و حقیقت و عدل قرآن سخنی گفت که پیامبر(ص) عالی‌قدر اسلام درباره او سخن گفته است؛ آیا می‌توان با جملات و کلماتی که حروف آن ۲۹ حرف بیشتر نیست از بزرگ بنده و مخلص خدا که در آیات بسیاری خداوند او را مدح کرده است توصیف و ستایش کرد.

تا به امروز آنچه از آن امام و رهبر مجاهدان مدح و ستایش شده هرقدر رسا و شیوا بوده تنها به ناحیه ای نواحی عظمت آن حضرت اشاره شده است. ۱۴ قرن است که دانشمندان و حکیمان دوست و دشمن از فضایل او گفته‌اند و تا علم و فضیلت و کمال انسانی مورد ستایش است آیندگان نیز او را ستایش خواهند کرد.

علی را باید معجزه ای خواند که خدا به رسول گرامی‌اش عطا فرمود؛ معجزه ای که از همه معجزات انبیاء گذشته بزرگتر و حیرت‌انگیزتر است پس سزاوار است زمین ادب را ببوسیم و خداوند را به نعمت ولایت آن حضرت حمد و سپاس یگوییم.

حقیر از خادمان دربار آسمان علوی که توفیق برپایی این همایش را یافته‌اند تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/ش

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به کنگره سیره امام علی(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار