آغاز برداشت برنج

برداشت برنج از ۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان قزوین آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کارشناس مجری برنج سازمان جهادکشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن شلتوک از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

تورج بنیادی افزود: این میزان کشت برنج به شالیزار بخش‌های رودبار الموت غربی و شرقی، رازمیان و طارم سفلی اختصاص یافته است.

وی؛ ارقام کشت برنج در استان را؛ هاشمی، علی کاظمی، صدری استخوانی، صدری دم سیاه و موسی طارم ذکرکرد.

بنیادی گفت : در سال جاری با توجه به مشکلات کم آبی در استان، مدیریت خوبی از طرف کشاورزان برای استفاده بهینه از منابع آبی مورد استفاده در اراضی شالیزاری انجام شده است.

کارشناس مجری برنج سازمان جهادکشاورزی استان گفت:: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید برنج ، بخش قابل توجهی از اراضی برنج در استان بصورت مکانیزه و با کمباین‌های مخصوص برنج انجام می‌شود.

بنیادی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد کمباین‌های مهاجر مخصوص برداشت برنج از استان‌های شمالی به استان قزوین، پیش بینی میشود سطحی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت کاملاً مکانیزه برداشت شود.

وی؛ صرفه جویی در زمان برداشت، کاهش هزینه‌های تولید و همچنین کاهش ضایعات برنج را از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه برنج برشمرد.

به گفته کارشناس مجری برنج سازمان جهادکشاورزی استان؛ امسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان بصورت کاملاً مکانیزه و چهار ردیفه کشت شده است.

انتهای پیام/

 

برداشت برنج از سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.