راه اندازی خط آهن زاهدان -میرجاوه

معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن گفت :راه آهن ایران در حال تکمیل خطوط ریلی داخلی گمرک زاهدان است و در دراز مدت خطوط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه نیز با استاندارد راه آهن ایران احداث خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،صادق تخمه چیان ،معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات صادرات در کرمان ،کاهش 10 درصدی سوانح جاده ای به صورت سالانه را از دیگر وظایف دولت برشمرد و افزود: 40 میلیون تن بار در سال گذشته حمل کرده ایم و در چشم انداز سال 1400 به 195 میلیون تن جابجایی در ناوگان حمل و نقل کشورباید برسیم.
 تخمه چیان گفت: به سمت انتقال بار از کامیون ها و جاده ها، به خطوط ریلی هستیم، به گونه ای که اسناد بالادستی دولت را مکلف به دستیابی سالانه به سهم 30 درصدی حمل بار ریلی و اصلاح قیمت گازوئیل کرده است.
وی با بیان اینکه خطوط ریلی کشور پاکستان با ایران از نظر فنی یکسان نمی باشد، اظهار کرد: راه آهن ایران جهت سرعت بخشیدن به حمل در حال تکمیل خطوط ریلی داخلی گمرک زاهدان می باشد و در دراز مدت خطوط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه نیز با استاندارد راه آهن ایران احداث خواهد شد.
معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی بیان کرد: برای حمل سیمان ممتازان و سیمان کرمان به سمت زاهدان و پاکستان رایزنی های برای نرخ کرایه بار صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ی

تکمیل خطوط ریلی برای امور گمرکی در زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار