مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسیاری از بندهای مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرا نشده است/بازنگری در سیاست‌های ابلاغی مجمع

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در عمل شاهد اجرا نشدن بسیاری از بندهای مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

مصباحی مقدمحجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب  و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دیدار دیروز مقام معظم رهبری با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: راهنمایی‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری کار مجمع تشخیص مصلحت نظام را سنگین‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: تاکنون شاید مجمع تشخیص مصلحت نظام هزار بند سیاست‌های کلان تصویب کرده و ابلاغ هم شده‌اند؛ اما در عمل شاهد اجرا نشدن بسیاری از بندهای مصوبات این مجمع هستیم.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره به نکات مهمی داشت، گفت:  یک نکته اینکه باید از نظر حجم،  تعداد سیاست‌های کلان اندک شوند؛ اما در عین حال شفاف و محکم باشند،  این موضوع کار مجمع را سنگین می‌کند.

مصباحی مقدم اضافه کرد: باید در سیاست‌هایی که تاکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرده است، یک دور کامل بازنگری و از تعداد آنها کاسته شود و به گونه‌ای نباشند که وارد مسائل نزدیک به قانون‌گذاری شوند، چرا که گاهی اوقات این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: سیاست‌های کلان نباید دست مجلس را برای تصویب قوانین در چارچوب سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری، ببندند و  قابلیت ارزیابی هم داشته باشند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند به عنوان بازوی رهبری وظیفه‌ای که در قبال نظارت بر اجرایی شدن این سیاست‌ها دارد،  به خوبی انجام دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره محل برگزاری اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: احتمالا مجلس قدیم شورای اسلامی محل برگزاری جلسات این مجمع خواهد بود.

انتهای پیام/

سیاست‌های کلان نباید وارد مسائل نزدیک به قانون‌گذاری شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟
آخرین اخبار