معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد مطرح کرد:

آگاهی‌ بخشی به جوانان وظیفه اساتید معارف در حمایت از نظام

حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به رشد‌ درس معارف پس از انقلاب گفت: اساتید معارف باید از نظام حمایت کنند‌ و به جوانان‌ آگاهی‌بخش باشند.

آگاهی‌ ببخشی به جوانان وظیفه اساتید معارف در حمایت از نظامبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد در نخستین گردهمایی علمی اساتید و مدیران‌ گروه‌های معارف دانشگاه آزاد که امروز در کتابخانه‌ دکتر حبیبی‌ برگزار شد با اشاره به این موضوع که پس از انقلاب‌ تحولات بسیار زیادی‌ در حوزه دروس معارف به وجود آمد، اظهار کرد: پس از انقلاب‌ سرفصل‌ها و عنوان‌های بیشتری‌ در حوزه معارف‌ تدوین شده‌اند که باعث‌ شدند طلسم‌ چندین‌ ساله شکسته شود ما در همان دوره توانستیم گرایش‌های معارف را افزایش دهیم‌ و تعداد کتب را نیز به تعداد بیشتری برسانیم.

کلانتری افزود: در همان زمان بود که به ما پیشنهاد دادند که یک مرکز تخصصی‌ برای آموزش درس معارف به وجود بیاوریم‌ که توانستیم دانشگاه تربیت‌ مدرس‌ معارف را تشکیل دهیم‌ و بسیاری از متخصصان‌ امروزه از دل آن تربیت شده‌اند.

 معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: در آن مقطع‌ ما دسترسی به نشریات‌ علمی و پژوهشی نداشتیم‌ اما با تلاش‌هایی که کردیم توانستیم به 5 نشریه‌ علمی و پژوهشی معارف دست یابیم‌ که به جرأ‌ت می‌توانم بگویم گرفتن مجوز برای این نشریات‌ از یک عملیات جنگی نیز سخت‌تر بود.

 وی با خاطرنشان کردن این موضوع که با ستادسازی‌ مخالف است اظهار کرد: ما نباید در تهران نهاد بسازیم و هزینه بسیاری را صرف ساختمان‌سازی کنیم‌ زیرا از خط مقدم خود دور خواهیم شد، همانطور که مقام معظم رهبری نیز به شدت بر روی ستادسازی‌ها حساس هستند‌ این ستادسازی‌ها به خودی خود ارزشی‌ ندارند باید از تشریفات دور شوید‌ و تمام تمرکز خود را بر روی خط مقدم که ترویج معارف است بگذارید.

 کلانتری با یادآوری اینکه در گذشته دانشگاه آزاد با مشکلات بسیار زیادی‌ مواجه بوده است گفت: در دوره‌های گذشته مشکلاتی‌ بود که ما هر چه تلاش می‌کردیم نمی‌توانستیم آنها را حل کنیم و جلسه‌ای را با مرحوم آیت‌الله رفسنجانی‌ برگزار کردیم‌ که در آن من مشکلات را طرح کردم و از کمبود اساتید معارف‌ شکایت کردم و جالب است که بدانید ایشان گفتند که تازه در این جلسه تفاوت بین الهیات‌ و معارف را متوجه شدند زیرا هر گزارشی که در رابطه‌ با اساتید به آنها می‌رسید در خصوص رشته الهیات‌ بود و ایشان‌ در آنجا متوجه شدند‌ که تعداد اساتید درس معارف ما بسیار کم است.

وی تصریح کرد: شما اساتید درس معارف باید در کار خود قصد داشته باشید‌ و هیچگاه خسته نخواهید شد، همین قصد شما باعث رشد می‌شود. از حاشیه دور شوید‌ و به وظایف خود عمل کنید و کار اصلی خود را بر مبنای‌ تدریس‌ بگذارید.

 معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، با خاطرنشان کرد این موضوع که باید به مسائل علمی احاطه‌ کامل داشته باشید، اظهار کرد: این احاطه شما به 2 صورت به دست می‌آید، یک کار تحقیقی علمی یعنی باید پژوهش کنید قلم به دست بگیرید و در تمامی حوزه‌های تخصصی آگاهی کسب کنید‌. بخش دیگری از وظیفه شما این است که در حوزه خود بسیار‌ خبره باشید‌ و تمامی علوم حوزه خود را آگاه باشید.

 کلانتری‌ تأکید کرد: یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما باید به عنوان مدافعان این نظام باشید‌ و به وزیر و وکیل اهمیت ندهید‌ تنها نظام را مد نظر خود قرار دهید. بسیاری از پایگاه‌های بیگانه هستند که می‌خواهند ریشه این نظام را خشک کنند که شما باید از کار آنها جلوگیری کنید.

وی با تصریح اینکه آمارهای ما در تمامی حوزه‌ها نسبت به قبل از انقلاب با پیشرفت‌ چشمگیری‌ مواجه شده است، گفت: اگر به یاد داشته باشید‌ قبل از انقلاب ما تنها 30 درصد قشر تحصیلکرده‌ در داخل کشور داشتیم‌ اما امرو‌ز برعکس‌ شده است و حدود 80 درصد‌ جمعیت‌ ایران‌ تحصیلکرده‌ هستند و یا اینکه ما در زمان رژیم طاغوت خط تولیدی برای محصولات خود نداشتیم‌ و محصولات غذایی ما فقط‌ 33 روز را پاسخگو بوده‌اند اما امروزه ما به عنوان یکی از صادرکنندگان‌ محصولات غذایی‌ به خارج کشور‌ هستیم‌ شما به عنوان قشر مهم این نظام‌ باید این موضوعات و آمارها را برای جوانان بگویید زیرا آنان از این موضوعات خبر ندارند‌ و ممکن است که در دام بیگانگان‌ بیفتند.

 انتهای پیام/

اساتید معارف باید در حمایت از نظام به جوانان‌ آگاهی‌ ببخشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
جالبه