باشگاه فرهنگی؛

از دردسرهای انتقال یک دکل نفتی تا تحول فرهنگ ایرانی روی صحنه نمایش!

پایان هر هفته فرصت مناسبی است، تا زمانی را به همراه خانواده و دوستان خود بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

ماجان فیلمی به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد، نویسندگی لیلا لاریجانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور، ساخته سال ۱۳۹۳ است.

این فیلم روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجهه با فرزند خود روبه‌رو هستند.

بازيگران این فیلم عبارتند از:

مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری، بهنوش بختیاری - بازیگر نوجوان: محمد مهدی احدی، بازیگران خردسال: عرفان برزین و سارا میرایی

سایر عوامل فیلم ماجان عبارتند از:

مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، مدیر تولید: مجید کریمی، دستیار یک و برنامه‌ریز: سعید نقدزاده، عکاس: مهدی دلخواسته.


تئاتر آخر هفته

نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمد امیر یار احمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین پور،  در تماشاخانه پالیز، تا ۳۰ مهر به روی صحنه می‌رود.
 
فریبا متخصص، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر، غزاله جزایری، علیرضا مؤیدی، مرضیه سهراب، سیما خزاعی، مهدا رزازی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
«طپانچه خانم» روایتگر داستان زندگی اخترالسلطنه است که سعی دارد بهداشت، فرهنگ و تمدن را در شهر خود ایجاد کند. این نمایش در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده معرفی و علاوه بر کاندیدا شدن در بخش‌های نویسندگی، طراحی گریم، طراحی صحنه و موسیقی این دوره موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر زن شد.

 

گالری آخر هفته

نمایشگاه نگارخانه پرنگار از تاریخ ۱۹ شهریور لغایت ۲۶ شهریور با حضور ۲۲ هنرمند هم نام «نگار» که در زمینه نقاشی و هنرهای دستی (مینا کاری،الیاف نمدی،کچه ،نگارگری ،نقاشی‌خط، عکاسی و ...) به صورت گروهی گرد هم آمده اند.

ایده این گردهمایی برگرفته از نام نگار است که خود به معنای تصویر زیبا و نقش و نقاشی است.

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «دکل» به کارگردانی پیتر برگ، جمعه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مایک ویلیامز، که بر روی دکل نفتی دیپواترهورایزون در خلیج مکزیک کار می‌کند عازم ماموریت می‌شود. این دکل بزرگ‌ترین دکل اکتشاف نفت شناور آمریکاست که در سواحل مکزیک مشغول به کار است. شرکت نفت و چند شرکت سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرند دکل را که از قطعات سرهم ساخته شده جمع‌آوری کرده و به جای دیگری منتقل کنند. مایک مهندس ارشد برق در این دکل است و به مافوق خود آقای جیمی خبر می‌دهد که دکل به لحاظ فنی مشکلات زیادی دارد و آن‌ها باید قبل از جمع کردن دکل نقایص فنی را رفع نمایند که مستلزم صرف پول و وقت است. اما دونالد به آن‌ها می‌گوید که از برنامه چند هفته عقب هستند و باید دکل را بلافاصله جمع و به مکان جدید منتقل کنند. مایک و جیمی چار‌ه‌ای جز اطاعت از فرمان ندارند. آن‌ها در ابتدا مته اصلی دکل را از عمق دریا بیرون می‌کشند، اما به دلیل نقص فنی، گازی که در زیر حفره جمع شده باعث فوران و آتش سوزی گسترده دکل می‌شود. عده زیادی از خدمه کشته شده و تلاش برای حفظ دکل هم به جایی نمی‌رسد ...

در این فیلم، مارک والبرگ، کیت هادسن، کرت راسل وذجان مالکویچ هنرنمایی کرده‌اند.
 

انتهای پیام/

 

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای تعطیلات آخر هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.