دموکرات‌های ارشد آمریکا با ترامپ بر سر قانون داکا به توافق رسیدند

«نانسی پلوسی» و «چاک شومر» از حصول توافق با دونالد ترامپ در خصوص قانون حمایت از مهاجران جوان موسوم به «داکا» خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان بی سی، دو نفر از دموکراتهای ارشد کنگره آمریکا شب گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به توافق رسیده اند که از 800 هزار مرد و زن مهاجر جوانی که از کودکی به آمریکا آمده اند محافظت کنند و مانع از اخراج آنها شوند.

«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا و «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا پس از صرف شام کاری با دونالد ترامپ در کاخ سفید در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: «ما در کاخ سفید یک نشست مفید با رئیس جمهور داشتیم. موضوع بحث ما درباره قانون داکا بود. ما به این توافق رسیدیم که به حمایت از افرادی که تحت پوشش قانون داکا بوده‌اند، ادامه دهیم. این مسئله مورد توافق هر دو طرف ما بود. ما همچنین در خصوص امنیت مرزها به جز دیوار مرزی با مکزیک به توافق رسیدیم.

یک ساعت بعد سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانه ای اعلام کرد: «با وجود اینکه در این نشست در خصوص قانون داکا و امنیت مرزها توافق حاصل شد؛ اما درباره مستثنی کردن دیوار مرزی با مکزیک توافقی بدست نیامد.»

هفته گذشته، دونالد ترامپ برنامه حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به «داکا» را لغو کرد و برای جایگزینی آن با یک طرح جدید به کنگره این کشور شش ماه فرصت داد. برنامه داکا با نام «رویاپردازان» هم شناخته می شود. برنامه داکا که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به اجرا درآمد از مهاجران جوانی حمایت می کرد که از کودکی وارد آمریکا شده اند و مدرک هویتی معتبری ندارند. در حال حاضر حدود 800 هزار مرد و زن جوان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

تعدادی از رهبران کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه و همینطور دونالد ترامپ به تازگی از ارائه یک قانون برای حفاظت از این مهاجران حمایت کرده بودند؛ اما پافشاری دونالد ترامپ برای اختصاص بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، تاحدودی ارائه قانونی برای محافظت از رویاپردازان را با مشکلاتی مواجه کرد.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل روز گذشته اعلام کرد: اخراج مهاجرانی که تحت پوشش قانون داکا هستند به نفع کشور ما نیست.

به نظر می رسد دونالد ترامپ این روزها بیشتر به توافق با دموکرات ها علاقه نشان می دهد؛ باوجود اینکه در 7 ماه نخست ریاست جمهوری به صورت مکرر با آنها سر جنگ داشت. توافق در خصوص قانون داکا بین دونالد ترامپ و دموکرات های ارشد در حالی حاصل شد که رئیس جمهور آمریکا به دلیل لغو این قانون بارها از سوی نمایندگان و گروه های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته بود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار