استاندارکرمان؛

آرزوی ایرانیان، بازگشت اتباع خارجی به کشورشان است

استاندار کرمان با تاکید براینکه ایرانیان آرزوی بازگشت اتباع خارجی به کشورشان را دارند، گفت: احداث ساختمان اداری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری، اقدام شایسته ای است که به منظور رفاه حال و خدمات رسانی بهتر به اتباع خارجی در استان صورت پذیرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ساختمان اداری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران حدود 40 سال پذیرای اتباع خارجی بوده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران زندگی می کنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر، معادل 10 درصد جمعیت استان کرمان را اتباع افغان تشکیل می دهند که مشکلات اقتصادی نیز ایجاد کرده است.
استاندار کرمان با اشاره به تحصیل حدود 3 هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در استان کرمان و اشتغال فرصت های شغلی از سوی آنها، تصریح کرد: ایرانیان آرزو دارند که کشور افغانستان به روزگار طلایی خود بازگردد و شاهد بازگشت مهاجرین اتباع خارجی به کشور خود باشیم.
رزم حسینی با تاکید براینکه بیشترین اتباع افغان در ایران زندگی می کنند، اظهارکرد: احداث ساختمان اداری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری، اقدام شایسته ای است که به منظور رفاه حال و خدمات رسانی بهتر به اتباع خارجی در استان صورت پذیرفته است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز در این آئین با تاکید براینکه نگاه به حوزه اتباع خارجی در استان باید تغییر یابد، گفت: برای احداث ساختمان اداری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی از بودجه دولتی استفاده نشده و همه برای ساخت آن همکاری نمودند.
شمس الدینی با اشاره به اینکه کلنگ احداث این ساختمان در شهریور ماه سال 1394 به زمین زده شده است، افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع احداث شده است.
  استاندار کرمان در سومین روز از بهمن ماه 1395 به اتفاق اعضای شورای تامین استان کرمان از روند اجرای عملیات پروژه در حال احداث اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان بازدید کرد که در آن زمان، بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیش بینی شده بود در خرداد سال96 آماده بهره برداری باشد.
برای اجرای این پروژه بیش از 20 میلیارد ریال هزینه و برای اتمام آن نیز، هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه شده است و این در حالیست که این ساختمان به عنوان بخش اداری و مرکز ارائه خدمات به اتباع خارجی مستقر در کرمان در حال ساخت می باشد.

انتهای پیام/ی

نگاه به حوزه اتباع خارجی در استان باید تغییر یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
با سلا واحترام خواهشمند است دستور فرمائید هر چه زودتر اتباع خارجی به کشورشان باز گردند تمام کارها را بدست گرفتند .علت بیکاری در کرمان بخاطر همین اتباع میباشند
آخرین اخبار