مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان مطرح کرد:

در حال حاضر 15 هزار مشاغل گوناگون در جامعه وجود دارد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر 15 هزار مشاغل گوناگون در جامعه وجود داردامابا این حال کمتر از یک هزار و 500 رشته دانشگاهی داریم که باید آن‌ها را توانمند کنیم در غیر این صورت ریزش شغل خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوطالب جلالی  امروز در جلسه کارگروه اشتغال اردستان، اظهار کرد: مقوله اشتعال در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد ولی همچنان نرخ بیکاری کشور 12 درصد و نرخ بیکاری اصفهان 14 درصد است.

وی افزود: بحث مهاجرت‌پذیر بودن از علل بیکاری است که باید در کارگروه اشتغال استان اصفهان به عنوان مهم‌ترین کارگروه مطرح شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: اشتغال در شهرستان اردستان 80 درصد غیردولتی است و 20 درصد اشتغال مربوط به مراکز دولتی است در حالی که باید 96 درصد اشتغال در حوزه خصوصی بوده و کمتر از 4 درصد دولتی باشد.

جلالی گفت: امسال حدود یک‌میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود داشت و حدود 500 هزار نفر رفتن به دانشگاه‌ها را نپذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار مشاغل گوناگون در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: با این حال کمتر از یک هزار و 500 رشته دانشگاهی داریم که باید آن‌ها را توانمند کنیم در غیر این صورت ریزش شغل خواهیم داشت.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان عنوان کرد: اگر امکاناتی که به‌ عنوان دارایی‌های غیر پنهان در دولت وجود دارد به بخش غیردولتی داده شود، شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

جلالی در پایان با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پر درآمد هستند، خاطرنشان کرد: یک کارگاه فنی حرفه‌ای حداقل یک میلیارد سرمایه می‌خواهد تا یک‌ رشته آموزش بدهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.