شناسایی ۳۵ روستا برای اجرای طرح روستا- تعاون

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین از انتخاب ۳۵ روستا برای اجرای طرح روستا- تعاون بمنظور تولید و اشتغال مناطق روستایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود بابایی گفت : برای اجرای این طرح در مرحله اول ۱۸ روستا بر اساس مزیت‌ها شناسایی شده است.

وی افزود: این طرح در روستا‌هایی قابلیت اجرا دارد که با شاخص‌ها و معیار‌های تعیین روستا‌های مورد حمایت و مشمول اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گفت: این روستا‌ها باید دارای مشخصاتی از قبیل: داشتن بیش از ۵۰ خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده، مهاجر فرستی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا باشد.

وی، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستا‌ها از جمله اهداف کیفی این طرح بیان کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.

به گفته بابایی ، بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، جایگاه روستا‌ها باید در اقتصاد ملی مبنی بر تقویت اقتصادی پنج هزار روستا، ایجاد و توسعه ۵۴ خوشه کسب و کار روستایی و ساخت ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی ارتقا یابد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گفت : همچنین در این طرح باید حداقل یک میلیون و ۹۱۴ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها ایجاد و ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت آموزش قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

طرح تعاون - روستا در استان قزوین اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.