سفیر جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان معرفی شد

میادون پیر، به عنوان سفیر جدید اتحادیه اروپا توسط این نهاد برای افغانستان معرفی شده و اعتمادنامه‌اش را به اشرف غنی سپرد.

سفیر جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان معرفی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور قبل از ظهر روز گذشته، طی مراسمی، اعتمادنامۀ میادون پیر، سفیر جدید اتحادیۀ اروپا را پذیرفته‌ است.

به اساس خبرنامه، میادون پیر سفیرجدید و غنی در این دیدار روی هم‌کاری‌های اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و اتحادیه اروپا، انکشاف اقتصادی و روی ایجاد فرصت‌های صادرات و واردات صحبت کرده‌اند.

گفت‌وگو روی سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در بخش‌‍ نساجی افغانستان، کمک‌های تخنیکی این اتحادیه در سکتور معادن و پروسۀ صلح از بخش‌های دیگری اند که هردو طرف روی آن صحبت کرده‌اند.

رییس جمهور غنی نیز از کمک‌های اتحادیۀ اروپا در نشست‌های وارسا و بروکسل و نیز از کمک و هم‌کاری‌های این اتحادیه در عرصه‌های مختلف با افغانستان تشکری کرده‌است.

در عین حال، سفیر جدید اتحادیه اروپا گفته‌است که کمک‌های این اتحادیه برای افغانستان ادامه خواهد داشت و افزود‌ه‌است که این کشور را بخش‌های مختلف هم‌کاری و کمک خواهد کرد.

باید خاطر نشان ساخت که قبل از این، فرانز میشل میلیبن، به عنوان سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان برای چندین سال، ایفای وظیفه کرده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار