استاندار قم :

اجرای پروژه پایش زلزله در قم

صادقی گفت:دستگاه‌ها باید پروژه‌های پیشگیری از مخاطرات را در اولویت قرار داده و برای تامین اعتبار این پروژه‌ها اهتمام کافی را داشته باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سید مهدی صادقی، استاندار قم ،جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم سه شنبه شب در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: دستگاه‌ها باید پروژه‌های پیشگیری از مخاطرات را در اولویت قرار داده و برای تامین اعتبار این پروژه‌ها اهتمام کافی را داشته باشند.

 یحیی زارع مدیرکل هواشناسی استان قم عنوان کرد: در استان قم و در مهر ماه با افزایش یک الی 1.5 درجه‌ای دمای هوا مواجه خواهیم شد، در آبان ماه شاهد کاهش چشمگیر دما و افزایش میزان بارش در استان قم خواهیم بود.

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم موضوعاتی نظیر اجرای پروژه امکان سنجی زلزله، خسارات ناشی از شیوع بیماری تب برفکی و اجرای طرح خادم از سوی هلال احمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسعود مجرب کارشناس پیش‌بینی زلزله شورای مدیریت بحران استان قم مطرح کرد: با اشاره به اینکه کشور ایران در محدوده پر زلزله قرار دارد،  پروژه امکان سنجی و پایش زلزله درحال پیگیری است که این پروژه قابلیت هشدار زلزله و شناسایی مکان‌های پر آسیب‌تر را دارد و هنگام وقوع زلزله می‌تواند مخزن‌های آب، فشار گاز و منابع انرژی را قطع کرده و از وقوع حوادث دیگر مانند آتش سوزی جلوگیری کند.

مهدی رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت خاطرنشان کرد: به دلیل جابجایی زیاد و تراکم بالای دام در منطقه دامشهر و بخش جعفریه درگیر بیماری تب برفکی بودیم که موجب 72 درصد تلفات دام و وارد شدن خسارت 22 میلیارد تومانی به دامداران شده است.

 مهدی گل‌فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این جلسه از اجرای طرح خادم یاد کرد و گفت: این طرح به معنای خانواده‌های آماده در مخاطرات است که در مناطق پردیسان، خاکفرج و باجک در حال اجرا بوده و در بخش‌های سلفچگان، کهک و دستجرد نیز درحال آماده سازی است که نیازمند همکاری بیش از پیش شهرداری و صدا و سیما برای تبلیغ و معرفی این طرح به مردم هستیم.

انتهای پیام/ح

اجرای پروژه امکان سنجی و پایش زلزله در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار