افزایش شمار افراد مسلح در آمریکا

بنا بر نظر سنجی ها آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگر در خانه هایشان اسلحه دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن فری بیکن؛ براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، حدود 120 میلیون آمریکایی اسلحه در خانه دارند و این رقم بیش از هر زمان دیگری است.

48 درصد از مجموع 1200 آمریکایی که در نظرسنجی مشترک وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز شرکت کردند، تایید کردند خودشان یا عضوی از خانواده شان مالک سلاح است. این آمار 3 درصد بیش از سال گذشته و نه درصد بیش از سال 2011 میلادی است. براساس برآورد اداره آمار آمریکا هم اکنون 249 میلیون و 454 هزار و 440 بزرگسال در آمریکا زندگی می کنند. بر اساس این نظرسنجی؛ 119 میلیون و 738 هزار و 131 آمریکایی سلاح در خانه دارند.

انجمن اسلحه آمریکا در این باره گفت اگر چه اندازه گیری میزان مالکیت سلاح دشوار است اما نتایج نظرسنجی باوری که مالکیت اسلحه در آمریکا رو به کاهش است، تضعیف می کند. گروهی طرفدار حق مالکیت سلاح در وب سایت خود نوشت «در جریان اشتباهات بسیار خود، طرفداران کنترل اسلحه همواره با تفکری خود را آرام کرده اند که مالکیت اسلحه کاهش می یابد و با کم شدن تعداد مالکان اسلحه اهداف آنها محقق خواهد شد.

اسلحه داشتن تصمیمی شخصی است و با توجه به ماهیت سیاسی و تلاش دولت برای محدود کردن حق مالکیت سلاح، برخی دارندگان سلاح علاقه ای به بازگوکردن اطلاعات شخصی خود با بیگانگان ندارند. این مساله می تواند نتایج نظرسنجی را کمتر از واقعیت موجود نشان دهد. سایر بررسی ها نشان می دهد زنان در خانواده هایی که اسلحه دارند تمایل ندارند وجود سلاح را گزارش دهند.»

انتهای پیام/  

مالکیت اسلحه در آمریکا رو به افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار