عضو شورای شهر مشهد؛

حضور اتباع خارجی فرصتی برای ایران است

فیضی گفت: اتباع افغانستان نزدیک به سه دهه است که در کنار ما زندگی می‌کنند و ما هم تلاش کردیم که شرایط خوبی برای آنها فراهم کنیم.

حضور اتباع خارجی فرصتی برای ایران استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،رمضانعلی فیضی عضو شورای شهر مشهد و رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار این شهر حضور مهاجران افغانستانی در مشهد را یک فرصت برشمرد و گفت: اتباع کشور همسایه ما افغانستان نزدیک به سه دهه است که در یک زیست احترام آمیز و توام با همدلی مثل یک شهروند ایرانی در کنار ما زندگی کردند و ما هم تلاش داشتیم که شرایط مطلوبی را به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: ما در شورای شهر در تلاش هستیم که امکانات برای همه ساکنان این شهر بیشتر شده و گسترش پیدا کند و مهاجرین افغانستانی هم مانند شهروندان ایرانی و با تساوی از این امکانات استفاده می‌کنند.

 فیضی تصریح کرد: اساس کار ما بر عدالت اجتماعی است و اتباع خارجی هم قطعاٌ از این امکانات و از این عدالت اجتماعی برخوردار خواهند بود.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: وظیفه ما البته در حوزه مسائل شهری است و ما در قبال مسایل شهری مهاجرین افغانستانی را مانند دیگر شهروندان در نظر داریم و تصمیم گیری درباره اقامت و موضوعات مختلف دیگر به دولت و سایر نهادها مرتبط است.

مسئول کمیسیون ویژه منطقه پیرامونی و کم برخوردار،  مهاجرت به شهر مشهد را برای شهروندان این شهر یک فرصت بر شمرد و گفت: من چند روز پیش در گفت و گو با روزنامه شهر آرا هم تاکید کردم و گفتم تمام مهاجرت‌ها به شهر مشهد، چه مهاجرت‌های داخلی و چه مهاجرت‌های خارجی نباید منفی و تهدید تلقی شود.

وی افزود: مهاجرت در آموزه‌های دینی ما تاکید شده و اسلام این را یک فرصت مهم برشمرده است و مهاجرت جمعی از جایی به جای دیگر باعث فرصت دوباره برای مهاجر فراهم می‌کند.

فیضی تصریح کرد: از سوی دیگر شهروندان ایرانی نیز باید از این ظرفیت‌های بالا و مثبت استفاده کنند و امروزه کشورهای بسیاری هستند که مهاجرت به کشورشان را تشویق می‌کنند.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه گفت: باید برنامه ریزی کنیم که زمینه همدلی و هم آوایی و برادری میان ما فراهم شود که البته در کشور ما به میزان بالایی این همدلی وجود دارد.

وی افزود: مردم ما خاطرات خوبی از مهاجرین افغانستانی دارند و در دوران دفاع مقدس در کنار رزمنده‌های ایرانی حضور داشتند.

عضو شورای شهر مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته و حال برادران مهاجر دوست و همسایه ما افغانستان نقش ارزنده‌ای در سطح منطقه در حمایت از سیاست‌های ایران و دفاع از جبهه مقاومت داشته اند و مردم ما خاطره خوبی از این عزیزان دارند.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار