کاهش 80 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده همدان

معاون محیط زیست استان همدان از کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در مراتع و مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد و گفت: تا کنون 80 درصدکاهش در وقوع آتش‌سوزی داشته‌ایم.

کاهش 80 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صفی‌خانی معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان ، با بیان اینکه امسال به طرز چشمگیری آتش‌سوزی در مراتع و مناطق تحت حفاظت محیط زیست کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته از ابتدای خرداد تا پایان مهرماه و آغاز بارندگی‌ها در مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست126.1 هکتار آتش‌سوزی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه پارسال از ابتدای خرداد تا 20 شهریور در مناطق حفاظت‌شده 59.1هکتار آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است، افزود: این درحالیست که میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست از ابتدای خرداد تا امروز 11.4 هکتار بوده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: امسال در مجموع سه فقره آتش‌سوزی گسترده در مناطق حفاظت‌شده داشتیم و مابقی در حد بسیار محدود بوده که به سرعت مهار شده است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه تمام زمان‌ها علت عمده آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی بوده است افزود: آتش‌سوزی در این مناطق خسارات زیادی را به محیط زیست وارد کرده و حیات حیوانات را تهدید می‌کند.

وی بیشتر ین آتش‌سوزی‌ها را در منطقه حفاظت‌شده خانگرمز عنوان کرد و افزود: امسال فقط یک مورد آتش‌سوزی در این منطقه حفاظت‌شده داشته‌ایم در حالیکه در سال گذشته چندین مورد آتش‌سوزی در این منطقه به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/ص.ف

وضعیت مطلوب در مناطق حفاظت شده استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.