راه اندازی تورنمنت مسابقات فوتسال بانوان در هرات

تورنمنت مسابقات فوتسال با شرکت هشت تیم از بانوان از سوی بنیاد دوستم در هرات برگزار شد.

راه اندازی تورنمنت مسابقات فوتسال بانوان در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فاریابی مسوول بنیاد دوستم گفت که این تورنمنت ورزشی به مناسبت پنج سپتامبر روز جهانی خیریه به دلیل تشویق خانم‌های فوتبالیست برگزار شده است و به مدت یک هفته طول خواهد کشید.

ازسوی هم عابده نافع مسوول کمیته فوتسال بانوان هرات می‌گوید که علاقه‌مندی بانوان هرات به ورزش فوتسال رو به افزایش است اما شماری از خانواده‌ها تاکنون هم به دختران‌شان اجازه نمی‌دهند تا این رشته‌ی ورزشی را پیش ببرند که موضوع باعث شده بانوان در این ولایت کمتر به ورزش بیاورد.

خانم نافع افزود که اگر باورهای سنتی رنگ ازبین برود بانوان می‌توانند در زمینه ورزش رشد چشم‌گیری کنند.

در عین حال حمیدالله کبیر رئیس عمومی تربیت بدنی ولایت هرات به تأیید گفته‌های خانم نافع می‌گوید که برزگ‌ترین چالش برسری راه فوتسال بانوان در هرات محدودیت‌ و مقرارتی است که از طرف خانواده‌ها وضع می‌گردد.

زهرا که عضویت تیم فوتسال میوند را دارد می‌گوید که مدت یک سال است که مصروف این ورزش هستم و در یک سال قبل دختران هرات در این رشته دست‌آوردهای زیادی کسب نموده است.

فریبا صابری یک تن از شهروندان و اشتراک کنندگان در این مسابقه می‌گوید که ما چندین بار ازسوی افراد مختلف تهدید به مرگ شدیم اما به شکل مخفیانه فوتسال بازی می‌کردیم.

این در حالی است در هرات ۱۴۰ بانو مشغول ورزش فوتسال هستند و ۱۱ تیم باشگاهی و ۲۷ تیم فوتسال بانوان در مکاتب این ولایت فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار