پیروزی حزب راست میانه در انتخابات پارلمانی نروژ

شمارش ۹۵ درصد از آرا نشان می‌دهد ائتلاف حزب راست میانه در انتخابات پارلمانی نروژ به پیروزی رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ انتخابات پارلمانی نروژ روز سه شنبه برگزار شد و شمارش 95 درصد از آرا نشان می دهد ائتلاف حزب راست میانه که «ارنا سلبرگ»، نخست وزیر نروژ، ریاست آن را بر عهده دارد، برای یک دوره چهار ساله دیگر اکثریت کرسی ها را در پارلمان به خود اختصاص داد.

نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد حزب راست میانه موفق شد 89 کرسی از مجموع 169 کرسی پارلمان نروژ را به دست آورد.

با اینکه حزب کارگر نروژ 49 کرسی را در پارلمان تصاحب کرد؛ به دلیل رای نیاوردن احزاب ائتلافی حامی آن نتوانست حد نصاب لازم برای تشکیل دولت را به دست آورد.

سلبرگ در جشن پیروزی انتخاباتی میان هوادارانش اظهار کرد: اینکه در چهار سال گذشته توانستیم به وعده هایمان عمل کنیم، عامل اصلی اعتماد مردم به ما بود. امیدوار هستم همکاری میان احزاب ائتلافی در نروژ همانند گذشته ادامه داشته باشد.

احزاب ائتلافی با راست میانه، پوپولیستی و از مخالفان قوانین مهاجرتی هستند. این موضوع نقش مهمی در اقبال عمومی آنها در انتخابات ایفا کرد.

«یوهانس گار استور»، رهبر حزب کارگر، نیز با قبول نتایج انتخاباتی گفت: این انتخابات مایه ناامیدی حزب ما بود. البته هنوز هم بزرگترین حزب در نروژ هستیم و به اتحاد با یکدیگر ادامه می دهیم.

استور 75 ساله -که یکی از میلیاردرهای نروژ به حساب می آید و پیش از این وزیر خارجه این کشور بود- در ادامه افزود: هدف ما این بود که دولت جدیدی را در نروژ مستقر کنیم. هرچند به این هدف بسیار نزدیک شده بودیم؛ به نظر می رسد آرای حزب های ائتلافی نتوانست تضمین کننده هدف ما باشد.

 

انتهای پیام/

حزب راست میانه در انتخابات پارلمانی نروژ پیروز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار