حذف تومور از مغز دختری ۱۰ ساله در حال انجام بازی موبایلی!

پزشکان در حالی که دختری یک نوع بازی استراتژیک به نام کندی کراش (Candy Crush) یا «ردیف کردن آب‌نباتها» را پیش می‌برد، اقدام به حذف و خارج کردن توموری از مغز او کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پس از آن که پزشکان مردی را در بنگلور جراحی کردند که حین عمل گیتار می‌زد و مردی نیز در امریکا هنگام نواختن ساکسیفون تحت عمل جراحی قرار گرفت، اکنون جراحان دختری ۱۰ ساله را در یکی از بیمارستان‌های هند تحت عمل خارج کردن تومور قرار دادند که در این ضمن، با تلفن همراهش نوعی بازی معروف به نام کندی کراش را پیش می‌برد.

«ناندینی»، دختری دانش‌آموز، در حالی که دچار تشنج ناگهانی شده بود به بیمارستان سیمز (SIMS) انتقال یافته و پس از اسکن مغز او مشخص شده بود توموری در یکی از نواحی مهم مغزش وجود دارد. این قسمت، حرکات نیمه چپ بدن، از جمله صورت، دست و پا را کنترل می‌کند.

جراحان بیمارستان به دلیل وضعیت خاص بیمار تصمیم گرفتند او را در حین عمل، هوشیار و بیدار نگه دارند تا از صحت کار و مسیر درست ناحیه تحت عملشان مطمئن شوند. بنابراین، او در این حین با استفاده از تلفن همراه عمویش که به بیمارستان آمده بود، بازی مورد علاقه خود، کندی کراش را پیش می‌برد که طی آن فرد باید آبنبات‌ها را در یک ردیف قرار دهد.

جراحان اعلام کردند که حذف تومور از مغز این کودک تاکنون بخوبی پیش رفته و وی دوران نقاهت پس از عمل را می‌گذراند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

عمل عجیب جراحی برروی مغز دختر 10 ساله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار