قائم‌مقام رسانه ملی در قم:

خانواده رکن اصلی رفتارهای اجتماعی است

قائم‌مقام رسانه ملی با بیان این که خانواده رکن اصلی رفتارهای اجتماعی است بر جلوگیری از نفوذ الگوی غرب در نظام خانواده تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی مقدم،در همایش قرآن، کودک و نوجوان و رسانه که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید آثار بر اساس مقتضیات زمان و شرایط اظهار داشت: مخاطب امروز در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته و حتی نسبت به طول تاریخ قرار دارد.

وی بابیان اینکه قرآن به‌عنوان اقیانوس بیکران معارف دینی، کمبودهای معارفی را برطرف کرده است، افزود: هر چه بیشتر در قرآن تدبر کنیم درهای بیشتری باز می‌شود و قرآن مربی و ذخیره عظیم و منحصربه‌فردی است.

قائم‌مقام رسانه ملی روایات ائمه اطهار(ع) را از دیگر شرایط ویژه دانست و گفت: این داشته‌ها در مقایسه با مکتب‌های مختلف بی‌نظیر است و فرهنگ ما هم برگرفته از فرهنگ دینی و قرآنی است که می‌توان با آن در برابر جنگ نرم رسانه‌های دنیا و غرب ایستادگی و مقاومت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با تأکید بر اینکه هجوم‌های دشمنان با توجه به فرهنگ دینی و قرآنی ما راهی به‌جایی نخواهد برد، ادامه داد: قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) به‌صورت عام این توانایی را داشته که هجوم فرهنگی غرب را به‌واسطه سرچشمه گیری از خاستگاه اصلی انسان استحاله کند.

وی خانواده را رکن اصلی و سازنده رفتارهای اجتماعی برشمرد و ابراز کرد: در آموزه‌های دینی ما تربیت و سازندگی شخصیت اجتماعی افراد از کانون خانواده شکل می‌گیرد و باید مراقب باشیم الگوی لیبرال غرب در روابط اعضای خانواده و استقلال خانواده ورود نکند.

 قائم‌مقام رسانه ملی با بیان اینکه مادران نقش مهمی در نظام تربیتی در اسلام برای آنان در نظر گرفته‌ شده است، عنوان کرد: موفقیت مردان و مدیران کشور در کارزارهای مقابله با غرب مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران است و آنان در دوران‌های مختلف انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

موسوی مقدم خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های مدیریتی در اسلام شیوه غیرکلامی است و همواره تأکید اندیشمندان و صاحب‌نظران حفظ شئونات اخلاقی با رعایت همه جوانب در نظام خانواده بوده است.

انتهای پیام/ش

جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.