جشن‌های میلاد باسعادت امام موسی کاظم (ع)

آیین‌های جشن سالروز میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در سراسر چهارمحال و بختیاری برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با  ۲۰ ذی الحجه سالروز میلاد باسعادت هفتمین پیشوای امامت و هدایت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر الکاظم (علیه السلام)، آیین‌های جشن همراه با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، معابر و اماکن عمومی و ادارات دولتی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم مومن و ولایتمدار این استان با برپایی مولودی خوانی، تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی و همچنین مراسم عقد و ازدواج جوانان، عید ولادت پر خیر و برکت حضرت امام کاظم (ع) را جشن گرفتند.
 
گفتنی است: حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) هفتمین امام شیعیان، به روایتی در هفتم ماه صفر و بنا بر روایتی دیگر در بیستم ماه ذی الحجه سال ۱۲۸ هجری قمری در ابواء (منطقه‏ اى میان مکه و مدینه) متولد گردیدند. برخی نیز ولادت ایشان را در سال ۱۲۹ هجری ذکر کرده اند.

پدر بزرگوارشان حضرت امام جعفر صادق (ع) و مادر گرامیشان حمیده (س) است.

امام موسی کاظم (ع) در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف هستند.

امام موسی بن جعفر (ع) در سن بیست سالگى و پس از شهادت پدر عزیزشان امام جعفر صادق (ع) در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجرى به امامت رسیدند و تا زمان شهادت در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجرى، به مدت ۳۵ سال عهده دار امامت بودند.

آن حضرت در سن ۵۵ سالگى و به‏ وسیله زهرى که سندى بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید خلیفه ملعون عباسی در زندان به ایشان خورانید، به شهادت رسیدند و پیکر پاک و نورانی شان در بغداد و در محل معروف به کاظمین دفن گردید.

مرقد مطهر نواده ارجمندشان حضرت باب الحوائج امام جواد (ع) نیز در جوار مرقد پاک امام موسی کاظم (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار