نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

همدان در حال نابودی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان وضعیت وخیمی دارد و در حال نابودی است گویی همه همدان حاشیه شهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر دوشنبه در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر همدان با ابراز خوشحالی از ترکیب به وجود آمده در شورای شهر همدان اظهار داشت: شورا با این اعضا یک قدم جلو رفته و به این شورا امید بسته ام زیرا مردم معمولا خوب انتخاب می کنند و من به انتخاب مردم امید و اعتماد دارم.

حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه بابیان اینکه بیمارستان اکباتان همدان دارای دو ردیف اعتباری بود که سال ۸۷ باید روند اجرایی آن آغاز می شد، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای این پروژه تخصیص داده شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در همدان پروژه های بزرگی درحال اجراست که از آن جمله می توان به دو پروژه ملی پردیس سینمایی و میدان بار اشاره کرد که اعتبار پروژه های جدید شاید ۲۰ برابر بودجه شهرداری هزینه در بر دارد.  

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بوی تعفن در یکی از ورودی های شهر عنوان کرد: همدان وضعیت وخیمی دارد و در حال نابودی است گویی همه همدان حاشیه شهر است که حتی سال ها این بوی تعفن از ورودی شهر پاک نمی شود.

باید برای ۳ ورودی همدان طرح اقتصادی تعریف شود

وی ضمن تأکید بر این امر که باید برای ۳ ورودی همدان طرح اقتصادی تعریف شود، گفت: به عنوان مثال در جاده کرمانشاه که مشاغل مبل و منبت بیشتر مشاهده می شود؛ طرح اقتصادی مبلمان باید تعریف شده و توسعه یابد.

حاجی بابایی بابیان اینکه دورترین نقطه شهرها و روستاهای ما آسفالت ریزی شده اما ورودی ها همدان همچنان نابسامان هستند و این جای بسی تأسف است، گفت: در محورهای ورودی همدان می توان ده ها هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کرد.

وی همچنین بابیان اینکه امروز در کشور مسابقه شکل گرفته و مشکل مملکت از این حرف ها گذشته و با تعارف نمی توان شهر و استان را جلو برد، متذکر شد: حتی ردیف اعتباری بزرگترین پروژه صنعتی استان همدان که قطب غرب کشور است گم شده در حالی که همدان باید ششمین منطقه اقتصادی کشور می شد اما چنین نیست و این از مشکلات مدیریتی در استان است.

وی بابیان اینکه صحبت من نه سیاسی است و نه تبلیغاتی عنوان کرد: از ۶۰۰ هزار نفر نیروی کار بیش از ۱۰۰ هزار بیکار هستند  و خود من بیشتر از همه مسئولم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه همه کارها به سرعت پیشروی می کنند اضافه کرد: باید پس از بیمارستان اکباتان پروژه بعدی آغاز شود؛ تا توسعه استان با سرعت قابل قبول رقم بخورد وگرنه وضع مانند همان بیمارستان فاطمیه خواهد ماند که من واقعا مقابل وزیر بهداشت در بازدید از این بیمارستان خجالت زده شدم.

وی با تأکید بر رویکرد نقد و نظارت بر عملکرد مدیران ادامه داد: از حالا  تا ۴ سال بعد، در مورد کار به استاندار هم رحم نمی کنم و از خودم بیش از همه توقع دارم چراکه من با شخص کار ندارم اما از مسئول کار می خواهم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع انتخاب شهردار در همدان اشاره کرد و افزود: باید در این شهر شهرداری جسور و قوی حاکم شود و فرقی نمی کند بومی باشد یا غیر بومی و از کدام جناح و دسته باشد.

شهردار غیر بومی اگر قدرتمند است باید سرکار بیاید

وی با بیان اینکه شهردار غیر بومی اگر قدرتمند است باید سرکار بیاید و اگر نیروی بومی قدرتمند است دستش را برای کار می بوسم، گفت: برای ما فقط کار مهم است نه هیچ چیز دیگر.

وی عنوان کرد: شهردار کلانشهری مثل همدان حداقل باید در اندازه های وزیر باشد.

حاجی بابایی با طرح این پرسش که چرا کلانشهر همدان باید برای پل ۴۵ میلیارد تومانی له له بزند در حالی که کرمانشاه پل ۲۰۰ میلیاردی دارد، گفت: طرح جامع شهر همدان در اسفندماه آغاز خواهد شد و بعد برای طرح تفصیلی اقدام می کنیم.

وی عنوان کرد: من برای اجرای طرح پیاده راه احترام قائلم اما اسکلت شهر از پیاده راه ها مهمتر است چراکه وقتی پا در حال گندیدن است شما صورت را سرخ می کنید و مگر غیرازاین است که ۲ هزار خانواده در این شهر آب و برق و گاز ندارند و این ها مسائلی است که باید پیگیری شوند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه باتأکید بر لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی در کشور، گفت: در ایجاد مدیریت یکپارچه شهری، سیستم آموزشی نظیر آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشند.

اکبر کاووسی افزود: چنانچه بخواهیم از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنیم، توجه به مدیریت یکپارچه فرهنگی حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان نیز گفت: خوشبختانه نمایندگان ما پیگیری‌های لازم را دارند و پای کار هستند.

کامران گردان بیان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس با توجه به نفوذی که در مجلس شورای اسلامی دارند، بتوانند ضمن اصلاح برخی قوانین مرتبط با مدیریت شهری، زمینه برای خدمت‌گذاری خادمین مردم را فراهم‌تر کنند.

انتهای پیام/ب

وضعیت بیمارستان فاطمیه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.