سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان:

بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانش‌آموزان را رشد دهد

بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانش‌آموزان را رشد دهد و بالندگی ایجاد کند و این موضوع در ابتدا به خود معلم برمی‌گردد که اگر معلم این مراحل را طی نکرده باشد و این قابلیت را نداشته باشد، نمی‌تواند معلم توانمندی در این حوزه باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجومعلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، فقه و فقاهت بوده که این افتخار را دارد که امروز هم میزبان دانشجومعلمان در حوزه هنر باشد.

شهرام عروف زاد افزود: شما مسؤولیت بزرگ و خطیری را به عهده دارید؛ هرکدام از ما در کلاس درسی که برگزار می‌شود و حتی در وظایف فردی یک کارگردان، برنامه‌ریز و مجری هستیم با شاخص‌هایی که به عنوان ویژگی‌های برجسته انسان است و امروز شما دور هم جمع شده‌اید که با آموزش‌هایی در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی، تصویرسازی و کارگردانی بتوانید نقد، تحلیل و تدوین کنید.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: فلسفه برگزاری این دوره‌ها توانمندسازی دانشجوها و اساتید است در حوزه هنر به واسطه ماهیت هنر است، چراکه این خلأ را در دانشگاه حس می‌کنیم؛ بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانش‌آموزان را رشد دهد و بالندگی ایجاد کند و این موضوع در ابتدا به خود معلم برمی‌گردد که اگر معلم این مراحل را طی نکرده باشد و این قابلیت را نداشته باشد، نمی‌تواند معلم توانمندی در این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: معلم توانمند، تحلیل‌گر، نقاد و متفکر دانش‌آموز توانمند، تحلیل‌گر، نقاد و متفکر دانش آموز متفکر تربیت می‌کند، این‌ها ویژگی‌هایی است که تمام جوامع بشری به دنبال آن هستند و همین وجوه ممیزه انسانیت است که به عنوان شاخص‌های مهمی در مسیر کمال و سعادت افراد است که می‌توانند بالندگی افراد و مخاطبانشان را در مسیر تکمیل کنند.

عروف‌زاد خاطرنشان کرد: این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه خود شما به عنوان یک معلم در درون و وجود خود یک سری قابلیت‌ها را داشته باشید که بتوانید این‌ها را انتقال دهید؛ قرار نیست که فقط مفاهیم کلیشه‌ای و قالبی بدون داشتن سهمی در آن را به دیگران ارائه دهیم.

وی در ادامه مطرح کرد: شما در مسیر معلمی به نوعی مسؤولیت اجتماعی در برابر تمام آحاد جامعه به خصوص دانش‌آموزان بر عهده دارید، چراکه دانش‌آموزان تمام جامعه را شامل می‌شوند و بیش از 98 درصد افراد جامعه این مسیر را طی می‌کنند و همه به نوعی در مسیر دانش‌آموزی هستند.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اضافه کرد: بحث در حوزه رسانه و خصوصاً فیلم‌نامه‌نویسی و تصویربرداری شما را در مسیر این مسؤولیت اجتماعی موظف می‌کند که  خیلی پررنگ‌تر وارد شوید؛ شما در این مسؤولیت‌های اجتماعی وظیفه دارید لحظه‌ها را ثبت کرده و ذهنیت‌ها را شکل دهید، بهترین سوژه‌ها را هم بشناسید و هم به مخاطبان و دانش‌آموزان بشناسانید و مفاهیم خوب را به دانش‌آموزان و به نوعی به تمام جامعه منتقل کنید.

وی انتقال اندیشه‌ها را با استفاده از دانش، تیزهوشی و تجربه وظیفه دانشجومعلمان دانست و گفت: شما به این وسیله باید در راه پیشرفت تمدن نوین ایرانی اسلامی گام بردارید و اتفاقاً صدا و سیما و تصاویر بهترین ابزار برای انتقال این اندیشه‌ها هستند؛ بنابراین معلمی که بتواند در این حوزه توانمندتر ظاهر شود بهتر می‌تواند افکار نسل آینده را جهت دهد.

عروف‌زاد خاطرنشان کرد: ما در فرایند تعلیم و تربیت مأموریت داریم از طریق کلاس‌های درس و فوق برنامه‌ها که در متن برنامه ما جای دارند نسل توانمندی را برای جامعه آماده کنیم؛ هر دانشجو در طول 4 سال دانشجویی حداقل باید یک مهارت یاد بگیرد و بعد از این مدت توانمندتر وارد عرصه شود.

وی در پایان اذعان کرد: معلمان باید در جامعه به دنبال ایجاد یک فضای همدل و قابل اعتماد باشند؛ چیزی که ما تشنه آن هستیم انتقال اندیشه‌ها است و زندگی ما آن قدر پیچیده شده است که مسائل و موضوعات مختلف، بحران‌ها، تنوع سلایق و نگاه‌های متفاوت منتظر این است که شما بتوانید منظر جدیدی را انتقال دهید، آن هم با زبان بُرنده رسانه که مثل یک گلوله بر پیکر شخص بنشیند و تأثیر بگذارد.

 

انتهای پیام/م

 

معلمان در قبال بیش از 98 درصد افراد مسؤولیت اجتماعی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.