گلدمن ساکس: توفان هاروی و ایرما رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را یک درصد کاهش داد

وقوع دو توفان هاروی در ایالت تگزاس و توفان ایرما در ایالت فلوریدا موجب لطمه خوردن به اقتصاد آمریکا شده است.

گلدمن ساکس: توفان هاروی و ایرما رشد تولید ناخالص آمریکا را یک درصد کاهش دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ گلدمن ساکس، بزرگترین بانک سرمایه‌گذاری جهان پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال 2017 را به واسطه اثرات منفی ناشی از توفان های هاروی و ایرما در تگزاس و فلوریدا، یک درصد کاهش داد.

بر این اساس، وقوع دو توفان هاروی در ایالت تگزاس و توفان ایرما در ایالت فلوریدا موجب اخلال در صنعت نفت و گردشگری آمریکا شده است.

وقفه در استخراج و تولید نفت در میادین نفتی تگزاس و لوئیزیانا و همچنین تاثیر توفان بر گردشگری فلوریدا و توقف گردش مالی ناشی از خروج 6 میلیون نفر از این ایالت، اثرات منفی گسترده ای بر اقتصاد کل آمریکا داشته است.

اختلال در فعالیت پالایشگاه های مناطق کورپوس کریستی و هیوستون بعد از وقوع توفان هاروی، ظرفیت بیش از 4 میلیون بشکه ای بخش پالایشگاهی آمریکا را به نصف کاهش داد که این به معنای توقف در تولید یک میلیون 400 هزار بشکه از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا تا اواسط ماه سپتامبر است. با نزدیک شدن توفان ایرما به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی تولید نفت پیچیده تر شد.

مرکز مدیریت بحران آمریکا خسارات ناشی از توفان هاروی در تگزاس را 70 میلیارد دلار و توفان ایرما در فلوریدا را 200 میلیارد دلار  برآورد کرده است. گلدمن ساکس اعلام کرد هزینه خسارات ناشی  این توفان ها معدل یک ونیم درصد تولید ناخالص 19 تریلیون دلاری آمریکاست. این بانک آمریکایی پیش از این، پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال 2017 حدود 3 درصد افزایش داشته باشد. این درحالی است که با وقوع دو توفان سهمگین در آمریکا، این بانک پیش بینی خود را به کاهش یک درصدی رشد اقتصادی تغییر داد.

بانک گلدمن ساکس پس از وقوع توفان سندی در سال 2012 از یک مدل کمی برای محاسبه و تخمین اثرات احتمالی توفان بر تولیدناخالص داخلی استفاده کرد. این بانک با استفاده از این مدل هزینه خسارات مرتبط با توفان را برآورد کرده و رقم کاهش تولید ناخالص داخلی را پیش بینی می کند.

گلدمن ساکس با این مدل هزینه خسارات ناشی از توفان های هاروی و ایرما را در بخش های کسب و کار، ساخت و ساز، انرژی و نفت تخمین زده و اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه سوم سال 2017 یک درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام/

 

ضربه توفان‌های سهمگین هاروی و ایرما به اقتصاد آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار