اجتماع بزرگ مدافعان حرم در شیراز

اجتماع بزرگ مدافعان حرم، میثاق با ولایت و یادبود شهید حججی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین ایمانی، مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس، در مراسم اجتماع مدافعین حرم با بیان اینکه عمده انحرافاتی که در جامعه اسلامی رخ داده به خاطر این است که عده‌ای یک جنبه از جنبه‌های دین را پررنگ کرده‌اند و در همان جنبه هم با ضعف‌هایی مواجه هستند، گفت: آن کجی‌ها و ناراستی‌هایی که در جامعه اسلامی می‌بینیم به دلیل نوع رفتار ما انسان‌ها است.

وی افزود: در این دوره و زمانه تمام عالم با تمام امکانات وارد شده‌اند که اسلام اصیل و ناب محمدی را به هر نحوی که شده از بین ببرند و کم‌رنگ کنند، دشمن تمام قد آمده که به اسلام ضربه بزند و اتفاقاتی که در سوریه، یمن، عراق و میانمار رخ می‌دهد نشان از همین موضوع است.

حجت‌الاسلام ایمانی با بیان اینکه اسلام یک دین ۱۰۰ درصد اجتماعی است و اجتماع برای آن مهم‌تر از بقیه موارد است، ادامه داد: اسلام وهابی جنبه اجتماعی ندارد و اثری در جامعه ندارد، اما بعد از سال‌ها یک نظام قدرتمند اسلامی با اهدافی که مد‌نظر اهل بیت است به وجود آمده به همین دلیل دشمان در پی آن هستند که به طرق مختلف به آن ضربه بزنند.

وی بیان کرد: دعوای غرب با کشور ایران فقط به خاطر جمهوری اسلامی نیست در واقع جمهوری اسلامی آن‌ها را جری‌تر کرده است وگرنه نهضت‌های قبل از انقلاب نیز نشان می‌دهد که اسلام واقعی با گوشت و پوست ایرانی عجین شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این روزگاری که تمام لوازم آسایش برای من جوان فراهم است جوانانی را می‌بینید که از آسایش خودشان می‌گذرند تا در سوریه از حرم اهل بیت دفاع کنند و این نشان‌دهنده جنبه اجتماعی بودن اسلام است، افزود: فقط مسئول کار‌های خودم نیستم باید نسبت به اتفاقات جامعه خود نیز مسئول باشم. اگر توفیق نداشتم که مثل آن جوان از حرم اهل بیت دفاع کنم باید در مملکت خودم از حرم اهل بیت دفاع کنم و مروج فرهنگ علوی باشم.

حجت‌الاسلام ایمانی با بیان اینکه برای بسیاری از بچه مسلمان‌ها جای سوال است که چرا برویم آن سر دنیا بجنگیم گفت: یعنی حتما باید بنشینیم که دشمن بیاید در خانه‌مان سنگ بزند و بعد ما باید یقه‌اش را بچسبیم کدام عقل سلیمی اجازه می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اجتماعی بودن را از اسلام جدا کنند و به دنبال این هستند که مسلمانان فقط مناسک و مراسمات دینی را انجام دهیم، تصریح کرد: در همسایگی برخی از کشور‌های اسلامی مسلمانان کشته می‌شوند، اما صدای آن‌ها در نمی‌آید این خلاف جنبه اجتماعی بودن اسلام است.
انتهای پیام/ر

برگزاری اجتماع مدافعان حرم در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار