هاشمی در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان:

مراجعه به قرآن روحیه حقیقت‌طلبی جوانان راتقویت می‌کند

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوانان و دانشجویان حقیقت طلب و آرمان خواه هستند و مراجعه به قرآن روحیه حقیقت‌طلبی آنان را تقویت می کند.

مراجعه به قرآن روحیه حقیقت‌طلبی جوانان راتقویت می‌کندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان  برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت است و در زمان حاضر که دوراهی ها بیشتر از گذشته و انتخاب راه صحیح دشوارتر است، نیاز به هدایت قرآن بیش از گذشته است.

وی تاکید کرد: جوانان و دانشجویان در خصوص هویت و سبک زندگی سوالات مختلفی دارند که ما باید با بهره‌گیری از قرآن به آنها پاسخ بدهیم.

باید در عمل به قرآن پیشتاز باشیم

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: دینداری در دانشگاه‌های ما ساری و جاری است و مشاهدات و تحقیقات این موضوع را تایید می کند اما اگر به برخی ظواهر اکتفا کنند و تفسیرهای سلیقه‌ای داشته باشند در شناخت دانشگاه و جوانان دچار اشتباه می‌شوند.

هاشمی گفت: جوانان و دانشجویان حقیقت طلب و آرمان خواه هستند و مراجعه به قرآن روحیه حقیقت‌طلبی آنان را تقویت می کند.

سرپرست وزارت علوم اظهار کرد: جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان یک تفاوت اساسی با سایر مسابقات دارد و آن این است که همه برنده هستند و بازنده ندارد.

وی تاکید کرد: جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان در راستای تدبر و تفکر قرآن برگزار می‌شود و به دنبال تقویت شیوه‌های نوین و هنرمندانه بهره‌گیری از قرآن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار