دلایل افزایش تصادفات جاده ای در واپسین روزهای تابستان

رئیس پلیس راه استان ایلام از افزایش تصادفات در روزهای پایانی طرح تابستان خبر داد و گفت متاسفانه تصادفات منجر به جرح و فوت ناشی از عجله و شتاب بی مورد رانندگان در جاده ها می باشد.

 به گــزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، رضا همتی زاده  اظهار کرد: به طور کلی خطاهای انسانی از مهمترین عامل تصادفات و تلفات جاده ای به شمار می رود و تنها راه جلوگیری از آن رعایت قوانین و مقررات حاکم بر جاده است.


وی افزود : یکنواختی و پر پیچ و خم بوده جاده های کوهستانی در تصادفات بی تاثیر نیست وی با اشاره به اینکه رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت نمایند و از هرگونه سبقت ، سرعت غیرمجاز ، انحراف به چپ ، عدم توجه به جلو ، در جاده ها خودداری نمایند تا بتوانیم از هرگونه تلفات جاده ای جلوگیری نماییم .این تلفات باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی و اقتصادی می شود.


سرهنگ همتی در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام اعلام کرد: با عنایت به اینکه در روز های پایانی طرح تابستانی می باشیم انشاالله با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جان عزیزانمان را حفظ کنیم و در اثر بی احتیاطی شاهد از بین رفتن آنها در جلوی چشمانمان که جز پشیمانی و غم و قصه چیز دیگری را به دنبال ندارد نباشیم.

 

 در پایان این مصاحبه  فرمانده محترم  پلیس راه  استان ایلام به رانندگان توصیه کرد:

۱_ رعایت نکردن فاصله مجاز : رانندگانی که هنگام رانندگی فاصله مجاز با خودروی جلویی حفظ نم کنند قادر نخواهند بود در مواقع مورد نیاز سریع عکس العمل نشان دهند و ترمز کنند ، این فاصله به خاطر این است که اگر به هر دلیلی خودرو جلویی ترمز کرد و ایستاد بتواند از وقوع تصادفات جلوگیری کند.

 

۲_ تغییر ناگهانی لاین رانندگی بدون استفاده از چراغ راهنما یکی دیگر از دلایل تصادفات رانندگی است باید رانندگان قبل از تغییر مسیر حتما از چراغ راهنما استفاده کنند و با کمک آیینه های بغل از امن بودن مسیر مطمئن شوید.

 

۳_ برای رانندگی در جاده ها برون شهری نیاز است بین یک تا دو سال تجربه رانندگی در درون شهر داشته باشند تا در زمان رانندگی در جاده هوی برون شهری با مشکلات مواجه نشوند.

 

۴_ رانندگی بعد از مصرف دارو اعم از داروهای مجاز ( نظیر داروهای خواب آور و ضد افسردگی) و همچنین داروهای غیر مجاز ( نظیر داروهای محرک ، مخدر و الکل ) می تواند هوشیاری راننده را کاهش دهد بنابراین در مواردی که دارو باعث خواب آلودگی و کاهش هوشیاری می شود از رانندگی خودداری نمود.

 

۵_ سبقت غیرمجاز یکی دیگر از دلایل مهم تصادفات رانندگی می باشد و بیشتر زمانی رخ می دهد که راننده دید کافی در جاده ها ندارد و اقدام به سبقت می نمایند.۶_ سرعت غیر مجاز راننده در هنگام مواجه شدن با خطرات احتمالی در جاده ها که واکنش سریع را از راننده صلب می نماید .

 

انتهای پیام/ع

علت اصلی تصادفات جاده های ایلام در روزهای آخر تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.