حضور رئیس سازمان فنی وحرفه ای در کرمان؛

افتتاح دو کارخانه در سیرجان/ سربازان در دوره خدمت مهارت می آموزند

رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: از7هزار استاندارد آموزشی کشور 2هزار مورد در سال 96اجرایی شده اند.

افتتاح دو کارخانه در سیرجان/ سربازان در دوره خدمت مهارت می آموزندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدامین سازگارنژاد در حاشیه افتتاح 2 طرح اقتصادی در سیرجان گفت: امسال وضعیت خوبی در حوزه آموزش های مهارتی داریم به گونه ای که  آموزش های فنی و حرفه ای در 2 بخش دولتی و خصوصی فعال است که بخش خصوصی با بیش از هشت هزار آموزشگاه حدود 50 درصد تعهدات آموزشی کشور را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به نقش این سازمان در کاهش نرخ بیکاری، افزود: با ارائه آموزش ها کمک می کنیم تا افرادی که جذب بازار کار هستند، شغلشان حفظ و افراد جویای کار جذب بازار شوند.

سازگارنژاد تصریح کرد: افتتاح کارگاه تعمیرات ماشین آلات دیزلی سیرجان با توجه به صنعتی و معدنی بودن استان کرمان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه مهارت آموزشی سربازان با ستاد نیروهای مسلح بسته شده است گفت: در قالب این تفاهم نامه، سربازان در طول دوران خدمت مهارت مورد علاقه یا مرتبط با کار را فرا می گیرند و همزمان با دریافت کارت پایان خدمت، گواهینامه مهارت شغلی نیز دریافت می کنند، لذا ورودشان به بازار کار قطعی است.

وی ادامه داد: در شهرستان های قلعه گنج و کهنوج نیز به عنوان شهرهای جنوبی و محروم استان کرمان اقدامات مهمی در آموزشهای فنی و حرفه ای و اشتغال مرتبط انجام شده است.

وی بیان کرد: امروزه همت مسئولان شهرستان سیرجان در بخش تولید و اشتغال بیشتر است که نمونه آن افتتاح این 2 طرح به دست جوانان سیرجانی است.

کارخانه بسته بندی غذای آماده و کارگاه تعمیرات تخصصی موتورهای دیزلی امروز (یکشنبه) در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

سربازان در دوره خدمت از لحاظ فنی ماهر می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار