عرضه ۴۰ میلیون تن نفت روسیه به چین تا پایان سال ۲۰۱۷

مدیر عامل شرکت نفتی «روس نفت» از عرضه ۴۰ میلیون تُن بر متر مکعب نفت خام به چین تا پایان سال ۲۰۱۷ خبر داد.

عرضه ۴۰ میلیون تن نفت روسیه به چین تا پایان سال ۲۰۱۷به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ مدیر عامل شرکت نفتی «روس نفت» از عرضه 40 میلیون تن بر متر مکعب نفت خام به چین تا پایان سال 2017 خبر داد.

«ایگور سچین»، مدیر عامل شرکت نفتی «روس نفت» امروز یکشنبه اعلام کرد تا پایان سال 2017 میزان عرضه نفت خام این شرکت به چین به 40 میلیون تن بر متر مکعب خواهد رسید.

این شرکت اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی عرضه نفت خام به چین را 31 میلیون تن بر متر مکعب ارزیابی کرده بود.

سچین در مصاحبه با رادیو ملی روسیه گفت: بر اساس برآوردهای ما، حجم عرضه نفت خام به چین تا پایان سال 2017 حدود 40 میلیون تن بر متر مکعب خواهد بود. این رقم بیشترین رکور فروش نفت به یک کشور آسیایی در یک سال است.

مبادله نفت بین روسیه و چین در سال جاری میلادی به طور فعالی توسعه یافته است. در اجلاس اخیر «بریکس» که در شهر شیامن، چین برگزار شد، روس نفت طی قراردادی با شرکت انرژی (CEFC) آمادگی خود را برای عرضه نفت اعلام کرد. بر اساس این قرارداد روس نفت در مدت 10 سال 91 میلیون تن نفت به چین صادر خواهد کرد که 56 میلیون تن نفت بین سال های 2017 تا 2023 عرضه خواهد شد. دو طرف همچنین در زمینه اکتشافات نفتی در سیبری همکاری خواهند کرد.

اوایل ماه سپتامبر، مدیر عامل روس نفت از فروش 14.16 درصد از سهام روس نفت به شرکت چینی CEFC خبر داد. با فروش این درصد از سهام روس نفت، چینی ها در پروژه های اکتشافی شرق سیبری و سایر طرح های پتروشیمی این شرکت روسی شریک خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار