تولید روغن ماهی کیلکا در منطقه آزاد انزلی

رئیس سازمان شیلات ایران از تولید روغن ماهی کیلکا در منطقه آزاد بندر انزلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن صالحی، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: روغن ماهی از ماهی کیلکا در منطقه آزاد بندرانزلی در آینده ای نزدیک تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تولید روغن ماهی کیلکا  میان یکی از شرکت‌های ایرانی با یک شرکت نروژی قرارداد همکاری منعقد شده است، افزود: در آینده ای نزدیک کارهای اجرایی آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه با افتتاح مرکز تکثیر یک میلیونی ماهی خاویاری در تالش گام بزرگی در تولید ماهیان خاویاری در استان گیلان برداشته شده است، اظهار داشت: امروزه آبزی‌پروری جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای دنیا پیدا کرده است و کشورها تمایل زیادی به اقتصاد دریایی نشان می‌دهند.

صالحی با بیان اینکه تولید آبزیان در ایران به یک میلیون و 90 هزار تن در سال رسیده است، افزود: مصرف سرانه ماهی در کشور حدود 11 کیلوگرم است و این رقم تقریبا نصف مصرف جهانی است.

وی از وجود بیش از 900 قفس تولید ماهی در سواحل کشور خبر داد و اعلام کرد: امسال ظرفیت تولید ماهی در قفس در کشور به 30 هزار تن می‌ رسد‌.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در 4 ماه گذشته صادرات محصولات شیلات 60 درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و رکورد 512 میلیون دلاری صادرات محصولات شیلات در سال 95 شکسته شد.

 

انتهای پیام/ع
 

تولید روغن ماهی کیلکا در گیلان در آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.