خسارت 60 میلیارد تومانی سیل در گیلان

استاندار گیلان گفت: سیل اخیر 60 میلیارد تومان خسارت در گیلان بر جای گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی، استاندار گیلان گفت: براساس برآوردهای اولیه بارندگی شدید و سیل اخیر گیلان بیش از 60 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، ابنیه، راه ها و واحدهای مسکونی و تجاری در گیلان خسارت وارد کرد.

وی از اسکان حدود 500 نفر از مسافران و خانوارهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود: با کمک مدیران استانی و شهرستانی شرایط اسکان برای آسیب دیدگان در این سیل فراهم و با حضور خوب نیروهای امدادی و به ویژه هلال احمر ارزاق مورد نیاز 500خانواده آسیب دیده تامین شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه آن دسته از منازلی که در این سیل از آسیب حداقلی برخوردار بودند از امکانات بنیاد مسکن بازسازی می شود، افزود: مقرر شد حداکثر تا عصر امروز فرماندار و مدیران شهرستان با کمک مدیران استانی و معاونت هماهنگی امور عمرانی تعداد منازلی که در این حادثه به صورت کامل تخریب شدند و تعداد خانوارهایی که باید از تسهیلات خاص بهره گیرند مشخص کنند  تا شرایط لازم برای بازسازی کامل منازل فراهم شود.

نجفی از در نظر گرفتن تسهیلات 5 میلیون تومانی برای خودروهای آسیب دیده در این سیل خبر داد و افزود: همچنین کارگاه های تولیدی آسیب دیده نیز برای جبرای خسارت و گرفتن تسهیلات به صندوق کارآفرینی و امید معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا زندگی حادثه دیدگان هر چه سریع تر به شرایط عادی باز گردد.

 

انتهای پیام/ع
 

خسارت میلیاردی سیل در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.