جشنواره گردو در پایتخت طلای سبز

جشنواره گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت در تویسرکان برگزار می شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند،فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه تویسرکان 22 تا 24 شهریورماه جاری میزبان برگزاری این جشنواره‌ هااست، گفت: ظرفیت‌های متنوع شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف باید به خوبی معرفی شود .

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است اظهار داشت: تویسرکان با برخورداری از بیش از 5500 هکتار باغ گردو و تولید گردو با مرغوبیت سطح اول جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است .

فرماندار شهرستان تویسرکان در ادامه گفت: درشهرستان تویسرکان بیش از 4700 کارگاه صنایع مبل و منبت است که در سطح کشور منحصربفرد است .

مومیوند بیان داشت: تولید فرش دستباف یکی از مهمترین راه‌های درآمدزایی اقتصادی در میان مردم شهرستان تویسرکان در سال‌های نه چندان دور بوده است و احیای تولید فرش دستباف با گسترش کارگاه‌های آموزشی فرش و استفاده از نقش‌های به‌روز و بازارپسند در دستور کار قرار گرفته است .

گفتنی است؛ تویسرکان یکی از شهرستان‌های استان همدان است که به بهشت غرب ایران و مشهور بوده، با درختانی سر به فلک کشیده که محصولاتی به ارزش طلا در آن خودنمایی می‌کندو گردو آنرارا با نام "غذای مغذی" می‌شناسند.

انتهای پیام/غ

برگزاری جشنواره گردودر تویسرکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.