ترامپ از مردم آمریکا خواست از سر راه توفان ایرما خارج شوند

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار ویدئویی در حساب توییتر خود از مردم این کشور خواست در مسیر توفان سهمگین ایرما قرار نگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، از شهروندان این کشور خواست از مناطقی که ممکن است تحت تأثیر توفان سهمگین و قدرتمند ایرما قرار بگیرد، خارج شوند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) با اعضای کابینه اش یک نشست در خصوص اثرات احتمالی توفان ایرما که هم اکنون به سمت فلوریدا در حرکت است، برگزار کرد. وی در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم آمریکا گفت: «این یک توفان قدرتمند و ویرانگر است. من از همه کسانی که در مسیر توفان هستند درخواست می کنم بر اساس دستورالعمل ها از مسیر آن خارج شوند. دارایی را می توان بازگرداند؛ اما زندگی را نه. امنیت باید نخستین موضوعی باشد که برای آن ابراز نگرانی کرد.»

وی افزود: دولت من به طور دقیق توفان را مورد بررسی قرار می دهد و هر اقدامی که لازم باشد برای نجات جان افراد انجام خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام همچنین از دولت این کشور برای تلاشش در این زمینه تشکر کرد.

پیش‌بینی می‌شود توفان سهمگین ایرما از امروز (یکشنبه) از سمت جنوب به ایالت فلوریدای آمریکا برسد و از آنجا به سمت شمال این ایالت حرکت کند. پیش بینی ها حاکی از آن است که این توفان حتی از توفان هاروی که حدود دو هفته پیش ایالت تگزاس را در نوردید و باعث جاری شدن سیل فراوانی شد، هم قدرتمند تر باشد.

فرماندار ایالت فلوریدا پیش‌بینی کرد توفان ایرما فاجعه بارترین توفان در تاریخ این ایالت خواهد بود. کارشناسان بر این باورند که این توفان با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت پیش خواهد رفت و ممکن است حدود 200 میلیارد دلار خسارت بر جای بگذارد.


انتهای پیام/

درخواست ترامپ از شهروندان آمریکایی درباره خروج از مسیر توفان ایرما 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار