کارشناس مسائل دینی:

خطیبان در بازگویی واقعه غدیر خم موفق عمل نکرده‌اند

کارشناس مسائل دینی گفت: خطیبان در خصوص بازگویی اهمیت واقعه غدیر خم و جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد امروز در مصلی نماز جمعه شاهین‌شهر و در اجتماع باشکوه محبان اهل بیت شرکت‌کننده در جشن غدیر خم این شهر اظهار کرد: ائمه اطهار و بزرگان دین همواره مسلمانان را به بزرگداشت واقعه غدیرخم سفارش کرده‌اند.

وی افزود: ائمه معصومین در روایات خود فرموده‌اند که پروردگار به برکت امام علی(ع) در عید غدیر خم دو برابر ماه مبارک رمضان، دو برابر شب‌های قدر و دو برابر عید سعید فطر انسان‌ها را از آتش جهنم نجات می‌دهد؛ امام صادق(ع) نیز پس از آن‌که  سه بار قسم جلاله  می خورد، می فرماید که خداوند روزی بالاتر از روز غدیر خم نیافریده است.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرماید که اگر مردم بر مهر امام علی تجمع می‌کردند، خداوند متعال آتش جهنم را خلق نمی‌کرد.

وی بر این موضوع  تأکید کرد که جایگاه واقعه غدیر خم به عنوان سرچشمه همه خیرات و اعیاد از وقایع مهم اسلامی همچون عاشورا، ایام فاطمیه، اعیاد فطر و قربان و میلاد ائمه اطهار برتر و بالاتر است.

فرحزاد از جمله اعمال عید غدیر خم را گره‌گشایی از مشکلات مؤمنان، عیادت از بیماران، دستگیری از نیازمندان، اطعام مؤمنان و دید و بازدید مؤمنان با یکدیگر بیان کرد.

وی با انتقاد از خطیبان و محبان اهل بیت گفت: خطیبان در خصوص بازگویی اهمیت واقعه غدیر خم و جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)  به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: روز غدیر خم و تعیین جانشینی امام علی(ع) به فرمان پروردگار و به دست حضرت خاتم‌الانبیا روزی است که کفار مأیوس شدند؛ کفار انتظار داشتند با رحلت پیامبر اکرم(ص) اوضاع به حال سابق برگردد، اما آنان وقتی مشاهده کردند مردی که از نظر علم، تقوا، قدرت و عدالت بعد از پیامبر اسلام بی‌نظیر است به عنوان جانشین و ولی مسلمانان انتخاب شده است از براندازی اسلام مأیوس شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام در روز غدیرخم به تکامل نهایی رسید چون وضع آینده مسلمانان با رهبری امام علی(ع) مشخص شد؛ اسلام در صورتی در روی زمین به فرمان پروردگار مستحکم و عالم‌گیر خواهد شد که با ولایت توأم باشد.

 در جشن غدیر در شاهین‌شهر شاعران، مداحان، مولودی‌خوانان و گروه‌های تواشیح برنامه‌های شاد در مدح مقام و منزلت امام علی(ع) اجرا کردند؛ ستاد نماز جمعه شاهین‌شهر نیز با مشارکت خیران بیش از 4 هزار پرس غذای گرم بین دوست‌داران اهل بیت در این شهر توزیع کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.