پیشتازی حزب مرکل در نظرسنجی‌های انتخابات پارلمانی آلمان+ نمودار

مناظره تلویزیونی اخیر نیز نتوانست تغییری در نظرسنجی‌های انتخاباتی آلمان بوجود آورد و حزب دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» همچنان پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ فقط دو هفته تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان فرصت باقی مانده است و طبق جدیدترین نظرسنجی به عمل آمده از سوی موسسه «دویچلند ترند»، حزب سوسیال دموکرات بخت چندانی برای پیروزی در این انتخابات ندارد و حزب دموکرات مسیحی به ریاست «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، همچنان پیشتاز نظرسنجی ها است.

نظرسنجی ها درمورد سطح مقبولیت احزاب آلمان در انتخابات آتی این کشور به شکل ماهانه انجام و نتایج آن اعلام شده است. نتایجی که در ماه اخیر به دست آمد نشان می دهد حزب چپ میانه سوسیال دموکرات در مقایسه با ماه گذشته افت 2 درصدی را تجربه کرده و اگر قرار بود همین امروز انتخابات پارلمانی آلمان برگزار شود، این حزب بیش از 21 درصد رای به دست نمی آورد.

در طرف مقابل، مرکل در این انتخابات با حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن ائتلاف تشکیل داده و بدون تغییر نسبت به نظرسنجی ماه گذشته، 37 درصد مقبولیت در اختیار دارد. اگر نتایج این نظرسنجی را موثق و نزدیک به آنچه پای صندوق های رای به دست می آید تصور کنیم، فقط یک ائتلاف سه جانبه میان احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی بایرن که از حامیان مرکل هستند، در کنار حزب سوسیال دموکرات می توانند دو حزب اکثریت را در پارلمان این کشور تشکیل دهد.

در نظرسنجی اخیر پرسیده شد کدام یک از احزاب اصلی آلمان می توانند دولت بعدی را تشکیل دهند و52 درصد پاسخ دادند حزب دموکرات مسیحی مرکل.

فقط 30 درصد از پرسش شوندگان امیدوارند با پیروزی حزب سوسیال دموکرات، تغییری در نظام سیاسی کشورشان بوجود آید.

 جدول زیر نشان دهنده نتایج جدیدترین نظرسنجی درباره مقایسه آنگلا مرکل و رقیبش «مارتین شولتز» از حزب سوسیال دموکرات است:

پیشتازی حزب مرکل در نظرسنجی های انتخابات پارلمانی آلمان+ نمودار

انتهای پیام/

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار