وزیر امور خارجه چین: نشست سه جانبه چین،پاکستان و افغانستان برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه چین گفت: این کشور قرار است مذاکرات سه جانبه چین، پاکستان و افغانستان را برگزار کند.

وزیر امور خارجه چین نشست سه جانبه چین،پاکستان و افغانستان برگزار می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در نشست مشترک خبری با «خواجه محمد آصف» همتای پاکستانی خود گفت: چین قرار است در سال جاری مذاکرات سه جانبه «چین، پاکستان و افغانستان» را بر گزار کند.

«وانگ یی» افزود: اولین نشست مقامات سه کشور بزودی در پکن برگزار خواهد شد. در این نشست وزیر امورخارجه چین بار دیگر حمایت کامل کشورش را از مواضع پاکستان و توجه به منافع ملی این کشور اعلام کرد.

وانگ یی گفت: پکن به طور کامل از تلاش‌های پاکستان در جنگ علیه تروریسم حمایت می کند و عقیده دارد برخی کشورهای جهان به عملکرد پاکستان در جنگ علیه تروریسم بی توجهی کرده و آن را نادیده گرفته اند.

وی با دفاع از تلاش‌های پاکستان در جنگ علیه تروریسم گفت: پاکستان فداکاری‌های زیادی در جنگ علیه تروریسم انجام داده است و جامعه جهانی باید این تلاش ها را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: پاکستان چندین دهه با معضل تروریسم دست و پنجه نرم کرده و این نکته بسیار مهم است که با این وجود بعنوان یکی از بزرگترین شرکای بین المللی در این جنگ شناخته می شود.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: اسلام آباد و پکن در زمینه مسائل و موضوعات منطقه ای و بین المللی در کنار هم ایستاده اند و از مواضع یکدیگر به طور کامل حمایت می کنند.

وی افزود: پکن همکاری ها و روابط خود را با اسلام آباد در زمینه های مختلف بویژه بخش های اقتصادی، ارتباطات، دفاع و تامین ثبات منطقه ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.