آیت‌الله میرعمادی:

خطبه غدیر تعیین‌کننده خط مشی اسلام

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این‌که خطبه غدیر حاصل رسالت و تعیین‌کننده خط مشی اسلام است، اظهارکرد: جا دارد که در این ایام غدیرخم خطبه غدیر پیامبر اسلام را مطالعه کرده و آن‌را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: عیدغدیرخم یکی‌از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: روزه عید غدیرخم برترین عید امت من است، عنوان کرد: عید غدیرخم عید امامت ولایت است این در حالی‌است که اهمیت غدیرخم به‌خاطر امامت و ولایت است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که عید غدیرخم ولایت رسول خدا، ولایت انسان کامل و ولایت معصوم بر مردم است، عنوان کرد: در روز عید غدیرخم پیامبراکرم (ص) دست امام علی (ع) را بالا برد و ولایت ایشان را بر گردن زن و مرد قرار داد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان ولایت و ولایت‌پذیری را مهم‌ترین پیام غدیر دانست و افزود: ولایت‌پذیری و پذیرش ولایت امیرالمومنین و فرزندان معصومان پیام عید غدیر است.


وی با تاکید بر این‌که اساس اسلام بر ولایت استوار است، اظهارکرد: ولایت دژ مستحکم اسلام و توحید است این در حالی‌است که حدیث سلسلة‌الذهب بر مستحکم بودن دژ ولایت اشاره دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: ولایت کلید نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر است این در حالی‌است که با بودن ولایت هرگز دشمن به اسلام نمی‌توانند ضربه وارد کنند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در غدیرخم دشمنان اسلام مایوس شدند و فهمیدند که نمی‌توانند به دین مقدس اسلام ضربه بزنند، زیرا غدیرخم روز اکمال دین و روز تداوم اسلام است.

امام جمعه خرم‌آباد غدیر را تداوم امامت استمرار نبوت دانست و گفت: امام علی (ع) استمراربخش اهداف پیامبر اسلام است.

این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که در غدیرخم اسلام به‌عنوان دین خدا مورد رضایت خدا قرار گرفت، گفت: با انتصاب امام علی (ع) به‌عنوان امام، مسلمانان آرام شدند این در حالی‌است که آینده اسلام به‌وسیله امامت تکمیل و تضمین شد.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر مطالعه و تدبر در خطبه غدیر عنوان کرد: خطبه غدیر مهم‌ترین دلیل بر اثبات ولایت و امامت است، پیامبر اسلام در خطبه غدیر با استناد به آیات ولایت امام علی (ع) را اثبات کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به این‌که غدیر حاصل رسالت است، عنوان کرد: جا دارد که در این ایام غدیرخم خطبه غدیر پیامبر اسلام را مطالعه کرده و آن‌را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/م

تعیین‌کننده خط مشی اسلام توسط خطبه غدیر

برچسب ها: خطبه غدیر ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.