توفان سهمگین ایرما به کوبا رسید

پس از کشته شدن 21 نفر از ساکنان شرق منطقه کارائیب در پی توفان سهمگین ایرما، این توفان با قدرت بیشتری به کوبا رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، توفان «ایرما» روز جمعه در حالی که قدرتمندتر شده است به کوبا رسید. پس از اینکه این توفان درجه پنج، 21 نفر از ساکنان شرق منطقه کارائیب را به کام مرگ کشاند و ویرانی‌های فاجعه‌باری را بر جای گذاشت، مسئولان به میلیون‌ها نفر دستور دادند فلوریدا را تخلیه کنند.

توفان ایرما با تمام قدرت به کوبا رسید

مرکز ملی بررسی توفان آمریکا در گزارشی اعلام کرد ایرما اواخر روز جمعه با سرعت 260 کیلومتر بر ساعت، مجمع‌الجزایر کاماگوئی را درنوردید. پیش‌بینی می‌شد ایرما که یکی از قدرتمندترین توفان‌های اقیانوس اطلس در قرن گذشته است یکشنبه صبح به فلوریدا –چهارمین ایالت پرجمعیت آمریکا- برسد و خسارات زیادی را بر جای بگذارد.

توفان ایرما با تمام قدرت به کوبا رسید

توفان ایرما شبانه وارد استان «سیه‌گو ده آویلا» در کوبا شد و سواحل شمالی این کشور را به صحنه وحشتناکی تبدیل کرد. آنچه مشاهده می‌شود دریاهای متلاطم، آسمان خاکستری، باران شدید، نخل‌های خمیده، موج‌های خشمگین و کوبنده است که در مناطق توفان‌زده برق خانه ها را نیز قطع کرده است.

توفان ایرما با تمام قدرت به کوبا رسید

پیش‌بینی شده ایرما باعث به وجود آمدن خیزاب (بالا آمدن سطح آب) 3 متری در ساحل شمالی کوبا و مرکز و شمال غرب باهاما شود. هواشناسان هشدار دادند ایرما تا صبح یکشنبه از سواحل شمالی به سمت غرب میرود به استان‌های «سانکتی اسپیریتوس» و «ویا کلارا» می‌رسد و از آنجا به سوی شمال غرب و فلوریدا تغییر جهت می‌دهد. به گفته هواشناسان، هر چه این توفان بیشتر پیش رود شاهد ویرانی‌های شدیتری خواهیم بود.

توفان ایرما با تمام قدرت به کوبا رسید

انتهای پیام/

توفان ایرما با قدرتی زیاد به کوبا رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار