احمدی بافنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مترو تهران تا پایان سال 96 رتبه نهم در جهان را کسب می‌کند/ توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران تا پایان سال ۹۶ جایگاه نهم جهان را از لحاظ طول خط به خود اختصاص می‌دهد.

مترو تهران تا پایان سال 96 رتبه نهم در جهان را کسب می‌کند/ توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرهامحمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه ثبت کنسرسیوم تشکیل شده از سوی دولت به عنوان منبع تامین کننده یکپارچه سازی سیستم مترو در کل کشور است، اظهار داشت: مترو تهران تا پایان سال 96 جایگاه نهم جهان را از لحاظ طول خط به خود اختصاص می دهد که این روند رو به گسترش نه تنها در مترو تهران، بلکه در مترو دیگر کلانشهرهای کشور بازار بزرگ و مطمئنی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است.

وی گسترش حمل و نقل ریلی را لازمه توسعه پایدار دانست و افزود: یک رام قطار مترو می تواند یک هزار و 125 برابر یک خودرو شخصی جابجایی مسافر انجام دهد که این آمار نشان می دهد تنها راه حل کنترل ترافیک کلانشهرها توسعه مترو است.

احمدی بافنده با اشاره به اینکه صنعت مترو جزء صنعت های تک و جوان بوده که آینده ای بی نظیر در انتظار آن است، اضافه کرد: کیفیت و استاندارد قطعات مترو بسیار مهم است و نمی‌توانیم با جان مردم بازی کنیم، از این رو باید برای تولید قطعات مرغوب تر میان تولیدکنندگان در کشور یکپارچه سازی صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد: سرعت و سرفاصله مترو حتی قابل مقایسه با راه آهن هم نیست، زیرا هر 4 دقیقه یکبار، یک قطار با چند هزار مسافر وارد ناوگان می‌شود‌، بنابراین این صنعت برای قوت گرفتن، نیازمند توجه بیشتر دولت و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/

مترو تهران از لحاظ طول خط جایگاه نهم جهان را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار