اختصاص اعتبار ۲۷۰ میلیاردی برای تکمیل طرح‌های نیمه کاره دانشگاه‌های کشور

دولت برای تکمیل تعدادی از طرح‌های نیمه کاره مراکز آموزش عالی کشور امسال حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسین عسگریان ابیانه معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع طرح‌های نیمه کاره در سطح دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی کشور وجود دارد.


وی امسال دولت برای تکمیل تعدادی از این طرح‌ها حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، افزود: شماری از این طرح‌ها تا پایان امسال در سطح دانشگاه ها، تکمیل و افتتاح می‌شود.


معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اعتبار‌های عمرانی مصوب امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: ازاین میزان بودجه تاکنون هزار و ۳۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.


عسگریان ابیانه افزود: ۶۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور هزینه می‌شود.


وی اعتبار جاری این وزارتخانه شامل دانشگاه‌ها و ستاد را هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با رشد متوسط ۱۹.۵ درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد، گفت: تاکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان از این میزان اعتبار اختصاص یافته است.


معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری بر مشارکت عالی خیران در همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت دیگر به صورت مستقیم اعتباری برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی هزینه نخواهد کرد و از همین رو انتظار است که مردم و خیران در ساخت این امر نقش پررنگ تری داشته باشند.


عسگریان ابیانه با بیان اینکه در هفته بزرگداشت دولت امسال در مجموع ۱۲۲ طرح عمرانی، آموزش، خدماتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید، گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبار‌های دولتی و کمک خیران صرف شده است.


انتهای پیام/آ


طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های کشور تکمیل می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.