نماینده شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی:

احیای اماکن تاریخی موجب تحول گردشگری در نطنز می‌شود

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اماکن تاریخی احیا شود زمینه صنعت گردشگری را در منطقه متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی صفاری نطنزی  امروز در جلسه شورای اداری نطنز ضمن تقدیر و تشکر از شورای چهارم این شهر اظهار کرد: امیدوارم شورای شهر پنجم با همدلی و اتحاد توسعه منطقه را در دستور کار قرار بدهند چراکه مهم‌ترین نکته‌ای که می‌تواند باعث عقب‌افتادگی شود تفرقه و اختلاف است توصیه مؤکد می‌کنم از اختلاف دوری‌کنید.

وی افزود: اولین مقوله‌ای که بعد از آب‌ و هوا برای زندگی جوامع بشری ضروری است، امنیت است وقتی امنیت باشد پیشرفت و توسعه خواهد بود و لطمه نبود امنیت در زمینه اقتصادی سرمایه‌گذاری و زندگی عادی مردم نمود دارد.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجازه ندهیم امنیت عامل دیگری برای مهاجرت مردم منطقه شود. دستگاه‌های امنیتی باید بیشتر به موضوع امنیت شهرستان اهمیت بدهند و همچنین در مجموعه قضایی نیز باید حمایت لازم از نیروی انتظامی صورت بگیرد چراکه پسندیده نیست که هفتگی گزارش سرقت احشام سیم برق و منازل داشته باشیم. از مسؤولان خواهش می‌کنم دست‌ به‌ دست هم بدهند و این معضل را حل کنند.

وی در ادامه گفت: اداره آب و فاضلاب نطنز کمی جدی‌تر به مسائل و مشکلات حوزه آب شهرستان توجه کند چراکه دوگانگی به وجود آمده قابل‌پذیرش نیست، البته با پیگیری‌های صورت گرفته امسال کمیت آب تأمین شد ولی کیفیت آب پذیرفتنی نیست و جهت این مهم با مسؤولان استانی و شرکت‌های عامل تصفیه آب مذاکره صورت گرفته و پروژه تصفیه آب شرب اجرا خواهد شد.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است با پیگیری‌های صورت گرفته از منابع مختلف بودجه مناسبی برای احیای قنوات اختصاص‌ یافته، مردم نیز باید با تشکیل شرکت‌های تعاونی و تجمیع اراضی زمینه اشتغال بیشتر و کشت محصولات استراتژیک فراهم کنند و مجموعه جهاد کشاورزی حمایت‌های خوبی از این‌گونه طرح‌ها انجام می‌دهد.

وی گفت: در حوزه میراث فرهنگی تحول خوبی صورت پذیرفته و با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه امسال مرمت حدود 6 برابر شده است و اگر اماکن تاریخی احیا شود، زمینه صنعت گردشگری را در منطقه متحول می‌کند، البته با چندین شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری وارد مذاکره شدیم انتظار دارم مسؤولان شهرستان با سرمایه‌گذاران همراهی کنند و برخورد مناسبی داشته و سرمایه‌گذار را جذب کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار