تخصیص اعتبار برای توسعه مناطق محروم استان

۶۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی توسط بنیاد برکت برای محرومیت زدایی از مناطق لوداب، پشت کوه، قلعه رئیسی و دیشموک هزینه می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛استاندار در برنامه زنده تلویزیونی در سیمای استانی دنا گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد برکت ۲۴ مدرسه، ۱۴ طرح راهسازی، ۲۲ طرح آب روستایی و چهار طرح مجتمع آب و فاضلاب، ۲ کتابخانه و ۱۰ طرح زیرساخت‌های درمانی در مناطق کمتر برخوردار اجرا می‌ شود.


موسی خادمی افزود: با مشارکت بنیاد اقتصادی کوثر نیز یک مجتمع تجاری رفاهی به وسعت ۵۰ تا ۶۰ هزار متر مربع با ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، احداث طرح بزرگ پرورش ماهی یکهزار تنی در چرام و چندین طرح در زمینه پرورش دام و طیور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.


وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی با وزارت نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی و ساماندهی گلزار شهدا در مناطق مختلف استان خبر داد.


خادمی گفت: جلب ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار خیران برای مدرسه سازی در چهار ساله گذشته، ساخت ۷۰ خانه بهداشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جذب ۲۹۰ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای ورزشی با کمک وزارت نفت از برنامه‌های اجرا شده برای شکوفا کردن ظرفیت‌های مغفول استان در چهار سال گذشته بوده است.


وی ادامه داد: اعتبار استانی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد درنظرگرفته شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موسوم به بنیاد برکت در حال تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر در مناطق محروم است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا در بخش‌های گیاهان دارویی، باغداری و دامپروری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت در استان است.


خادمی با بیان اینکه به کمک بنیاد برکت نرخ بیکاری ظرف سه سال در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش خواهد یافت گفت: سند اجرای طرح‌های مورد نیاز، میزان اشتغالی که این طرح‌ها ایجاد می‌کنند و اعتبار مورد نیاز آن تدوین شده است.


وی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع مالی مختلف در سال جاری برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.


خادمی تاکید کرد : با توجه به عمق محرومیت و سخت گذر بودن مناطق مختلف استان اعتبارات مورد نیاز برای توسعه منطقه بیشتر از این ارقام است.


استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد درجنوب غرب ایران با داشتن بیش از ۲۰ درصد از نفت صادراتی ایران، طبیعت بکر، منابع آبی فراوان و دیگر ظرفیت‌ها هنوز هم جزء مناطق کمتر برخوردار است.


کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت ایران را دارد.

انتهای پیام/د

تخصیص اعتبار مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.