رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

فقط یک درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تنها یک درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد که رقم کمی است و اگر بر این بودجه افزوده شود، شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کشمیری امروز در حاشیه بازدید سرپرست وزارت علوم از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سعی کرده در حوزه‌هایی که مربوط به فعالیت آن است بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی ادامه داد: رویداد ایده‌شو بیشتر از 2 سال است که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و ایده‌ها در خصوص مسائل مختلف مطرح می‌شوند؛ پارک علمی کودکان و نوجوانان را در این شهرک داریم که با هدف آماده‌سازی ذهنی کودکان تا کنون 150 هزار بازدید را داشته است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مجری طرح آمایش سرزمین و توسعه راهبردی استان اصفهان هستیم و در کار‌گروه‌های مختلف استان از جمله اشتغال و سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی حضور داریم؛ نگاه مدیریت در بحث توسعه را تغییر دادیم و در حال تزریق فکری این موضوع هستیم.

کشمیری با اشاره به اقدامات مربوط به توسعه استان اصفهان گفت: علم‌ و فناوری باید در متن توسعه باشد و هر کاری که برای توسعه کلان‌شهر اصفهان ممکن باشد، انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر لزوم بین‌المللی شدن شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: ارتباط خوبی با سایر کشور‌ها داریم؛ تعاملات خوبی با بانک جهانی و اسلامی و یونسکو داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم این تعاملات بیشتر شود.

رئیس شهرک‌ علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تنها مرکز نوع 2 کشور در اصفهان وجود دارد، اذعان کرد: این مرکز با کمک سازمان یونسکو ایجاد شده است و تنها مرکز نوع 2 است که مأموریت مدیریت رشد پارک‌های علم و فناوری را دارد؛ با بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری که در چین وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری دوره‌های مختلف در این خصوص ایجاد شده است.

کشمیری افزود: میزبان کنفرانس انجمن بین‌المللی مؤسسات و پارک‌های علم و فناوری در سال 2018 هستیم و این کنفرانس برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود؛ این میزبانی سال گذشته با کسب 73 رأی از 85 رأی موجود به اصفهان داده شد.

وی بیان داشت: اقدامات مؤثری در امر فرهنگ‌سازی مؤثر در کار‌آفرینی فناوری، ایجاد پایگاه علمی و گردشگری در اصفهان و تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی و ارزش‌آفرینی و‌ ثروت‌آفرینی در حوزه علم و فناوری انجام گرفته است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پایان گفت: تنها یک درصد از بودجه وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری اختصاص دارد  که رقم کمی است و اگر بر این بودجه افزوده شود شاهد دستاورد‌های بیشتری خواهیم بود؛ از 3 سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان سرمایه جذب شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.