کاهش 46 درصدی آمار تصادفات فوتی در استان اردبیل

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در پنج ماهه نخست امسال آمار تصادفات فوتی در شهرهای استان اردبیل ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ رحیم آقامحمدیان، رئیس پلیس راهور استان اردبیل افزود:‌ در 5 ماهه نخست امسال وضعیت تصادفات فوتی در شهرهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود یافته به طوری که آمار تصادفات منجر به فوت 13 نفر کم شده و در مجموع 46 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: آمار فوتی عابران پیاده که 60 درصد تلفات را شامل می‌شد به 33 درصد کاهش یافته ولی این تعداد آمار فوتی عابران پیاده نیز جای نگرانی دارد و باید مسئولان امر بتوانند تمهیدات لازم را در این راستا انجام دهند که در کنار این موضوع نیز 399 فقره تصادف جرحی در پنج ماهه نخست امسال رخ داده که 284 نفر یعنی معادل 71 درصد مربوط به عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل افزود: از ابتدای امسال شهرهای مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال بیشترین کاهش تصادفات رانندگی به ویژه عابران پیاده را داشته که امیدواریم تا پایان سال نیز با تمهیدات انجام شده آمار تصادفات بیش از این کاهش یابد.

آقامحمدیان در مورد قوانین جدید نقل و انتقال خودرو تصریح کرد: براساس بخشنامه‌های جدید بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث و بدون داشتن برگ معاینه فنی نقل و انتقال خودرو انجام نمی‌شود و در بحث تصادفات نیز خسارات تا سقف هفت میلیون تومان بدون نیاز به کروکی و حضور ماموران راهنمایی رانندگی در شعب بیمه‌ها قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: یک دستگاه خودروی کنترل مکانیزه مجهز به دوربین برای اردبیل با کمک نهادهای مربوطه تهیه شده و این خودرو با گشت‌زنی در سطح شهر توقف‌های ساکن و سد معبر را جریمه و اعمال قانون می‌کند که در پنج ماهه نخست امسال دو هزار خودرو توسط راهنمایی و رانندگی شهر اردبیل اعمال قانون شده است.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال برای 6 هزار و 347 نفر گواهینامه پایه سوم صادر شده است و در بحث برخورد با تخلفات راکبان موتورسیکلت نیز دو هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات در پنج ماهه نخست امسال به پارکینگ منتقل شده‌اند.

 

انتهای پیام/ح

کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.